فرودگاه ماکو امتیازی بزرگ در توسعه اقتصادی منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43976
ساعت 13:23 شنبه 13 آبان 1396
مدیر کل بازرگانی سفارت بریتانیا در ایران در نشستی با مسئولین سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه کیش اینوکس 2017 گفت: فرودگاه منطقه آزاد ماکو امتیاز بزرگ این منطقه در توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و شروعی برای ارتباط و تجارت با جهان است.

به گزارش فرینا، کیت ولینگز "Keith Wellings "  که به دعوت مسئولین سازمان منطقه آزاد ماکو در غرفه این منطقه در نمایشگاه حضور یافت، افزود: با توجه به جذابيت ها، زیرساخت ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری ماکو، این منطقه را به شرکت ها و سرمایه گذاران کشورم معرفی می کنم.

وی گفت: قبلا با منطقه آزاد ماکو آشنایی نداشتم و خوشبختانه این نمایشگاه باعث شروعی برای روابط دوجانبه با منطقه آزاد ماکو و بریتانیا خواهد بود.

مدیر کل بازرگانی سفارت بریتانیا در ایران افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی و آب و هوایی و قرار گرفتن در جاده ابریشم و مرز ترکیه و بهره مندی از پتانسیل های تجاری و اقتصادی، برای ما و شرکت های انگلیسی از ظرفیت های همکاری تجاری سودمند و مناسبی برخوردار است.

ولینگز با استقبال از بسته های سرمایه گذاری این منطقه با اشاره به اینکه پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو قابل توجه برای شرکت های انگلیسی خواهد بود گفت: با توجه به جذابيت ها، زیرساخت ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه را به شرکت ها و سرمایه گذاران کشورم معرفی می کنم.

وی افزود: بزودی دیداری با حضور در منطقه آزاد ماکو و یا با دعوت از مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو در سفارت ترتیب می دهیم تا در مورد گسترش روابط ماکو و انگلیس مذاکره کنیم.

مدیر کل بازرگانی سفارت بریتانیا در ایران با اشاره به اینکه گام نخست ارتباط با منطقه آزاد ماکو نشست مشترک با موسسات مالی این کشور با مسئولین منطقه آزاد  ماکو است، گفت: کشور انگلستان به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند است و در آینده شاهد تغییر و تحولات مثبتی در روابط دو کشور خواهیم بود و می بایست با سرعت بخشیدن به توسعه همکاری های اقتصادی و مالی موانع پیش رو احتمالی را از میان برداشت.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار منطقه آزاد ماکو را بزرگترین منطقه آزاد کشور معرفی کرد و با بیان مزایا و معافیت هایی که در مناطق آزاد ایران و منطقه متبوع وی به سرمایه گذاران خارجی اختصاص می یابد، گفت: فرودگاه ماکو، پایانه صادراتی، شهرک های صنعتی بزرگ و کوچک و جاده های دردست احداث بعنوان مهم ترین پروژه های زیرساختی منطقه آزاد ماکو با رویکرد صادراتی، توسعه اقتصادی، تسهیل تجارت  و کسب درآمد ارزی برای کشور ساخته شده است .

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه بدنبال ایجاد نهادهای مالی در منطقه آزاد ماکو هستیم و علاقمندیم از تجربیات انگلستان در این حوزه استفاده کنیم، افزود: یکی از مهمترین ظرفیت های منطقه آزاد ماکو، توریسم است و علاوه بر زیرساخت های گردشگری که در این منطقه ساخته شده، در حال احداث امکانات زیرساختی جدیدی با استانداردهای بین المللی هستیم.


آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟