ارتقاء سطح آیین های بومی مردم جزیره قشم در بسته های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سهم گردشگری آئینی و فرهنگی به عنوان برجسته ترین بخش گردشگری جزیره در پکیچ سفرهای قشم ارتقا داده می شود.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در نشست با شماری از فعالان تورگردی ایران در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: برای ثبت روز قشم در تقویم رسمی کشور با هدف ارائه خدمات ویژه در این روز خاص و همچنین خواهر خواندگی با یکی از جزایر کشور فرانسه اقدامات مهمی انجام شده و اطمینان داریم حوزه گردشگری قشم روز به روز متحول تر خواهد شد.
او ادامه داد: تا اواسط سال گذشته قریب به اتفاق مسافران جزیره با هدف خرید ارزان و ماندگاری یک یا دو روزه به قشم سفر می کردند اما از اواخر سال گذشته با تغییر رویکرد سفرها به این جزیره و توجه ویژه به مباحث گردشگری، معدل ماندگاری مسافران جزیره به 4 روز افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان محلی برای آرامش و استفاده از طبیعت ناب یاد کرد و گفت: علاقمندان به آرامش با سفر به جزیره قشم می توانند از این موهبت الهی در قالب طبیعت گردی بهره ببرند.
وی از قشم به عنوان بسته ای از زیبایی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی نام برد و افزود: گردشگران با ماندگاری چند روزه در این منطقه می توانند خاطره ای فراموش نشدنی از سفر به این جزیره اعجاب انگیز را به یادگار داشته باشند.
بنا به این گزارش، تیم تورگردانان مطرح کشورمان به همراه نماینده جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن)، طی سفر چهار روزه به منطقه آزاد قشم از ظرفیت های گردشگری این جزیره به ویژه در حوزه طبیعت گردی دیدن کردند.

امتیاز به خبر :