حضور منطقه ویژه بندر شهیدرجایی در همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک

کارگروه‌های تخصصی بررسی لجستیک کشور در همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک با حضور منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این همایش در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی گفت: در این حوزه در حال طراحی مدلی هستیم که طبق آن مدل کار به دقت پیش برود.

اله مراد عفیفی‌پور در پاسخ به سؤالی در خصوص تأمین اپراتور منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: این کار استراتژیک و خاص است، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود، معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در آئین‌نامه نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود. ما نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم.

عفیفی‌پور درباره فاز ۳ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: مراحل نهایی انتخاب پیمانکار برای ساخت و ساز در حال طی شدن است که ۸۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه داشته‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در فاز سوم طول اسکله ۱۴۰۰ متر است و ۵۸ هکتار اراضی پس‌کرانه دارد که در این راستا مدیر برای این ترمینال در سازمان بنادر منصوب شده است. هفته گذشته نیز پیمانکارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند، بازدید از محل داشتند که این امر می‌تواند به روند تسریع کار کمک کند.

عفیفی‌پور همچنین درباره پس‌کرانه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: ۲۴۰۰ هکتار از اراضی موجود بندر شهید رجایی در پس‌کرانه استفاده شد و آنجا اراضی قابل واگذاری نداریم. همچنین ۲۴۰۰ هکتار اراضی پس‌کرانه جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی آن ۸۵ درصد پیشرفت دارد، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد.

وی افزود: البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان در حال مطالعه جانمایی این ۲۴۰۰ هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره تأمین تجهیزات بندر شهید رجایی گفت: ۱۰۴ میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌ها است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری ۴ فروند از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

عفیفی پور افزود: همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر داریم که ۱۵ دستگاه آن در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آنها در پس‌کرانه ترمینال ۲ بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو