فرودگاه ماکو و افزایش مسیرهای پروازی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44087
ساعت 12:58 چهارشنبه 17 آبان 1396
مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو با اشاره به فعالیت پنج پرواز هفتگی در این فرودگاه از برنامه‎ریزی برای افزایش مسیرهای پروازی فرودگاه ماکو به مقصد مشهد و کیش در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از تین‌ نیوز، علیرضا جمشیدی با اشاره به فعالیت های عملیاتی فرودگاه منطقه آزاد ماکو توضیح داد: 13 و 14 بهمن ماه 94 اولین پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو آغاز شد ولی پروازهای فرودگاه به صورت رسمی از 17 اردیبهشت با سه پرواز هفتگی تهران- ماکو- تهران شروع شد. از ابتدای مرداد ماه به علت استقبال بیش از حد مردم و حسب تقاضایی دریافتی شاهد فعالیت پنج پرواز هفتگی در این فرودگاه با آمار مسافر بالای 90 درصد توسط شرکت هواپیمایی سپهران(با هواپیمای 737) هستیم و با برنامه‎ریزی انجام شده به زودی شاهد افزایش مسیرهای پروازی به مقاصد مشهد، کیش و غیره خواهیم بود.
مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو در معرفی مهمترین فعالیت‎های عمرانی اجام شده در فرودگاه به اجرای کامل باند اصلی به طول 3150 متر اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات عمرانی انجام شده می‎توان به ساخت تاکسیوی25 در180متر، اپرون 135 در150 متر، برج مراقبت به ارتفاع 32 متر، ترمینال موقت به مساحت 800 متر، ترمینال اصلی به مساحت 8000 متر مربع و ساختمان تکنیکال بلاک 2000 متر مربعی اشاره کرد. همچنین ساختمان‎های ایمنی و آتشنشانی، هواشناسی، سپاه حفااظت هواپیمایی، پلیس، تاسیسات مکانیکی و کانال زیرزمینی آدم‎رو مخصوص تاسیسات زیربنایی و پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو احداث شده ‎است.
جمشیدی افزود: اخیرا تجهیزات موردنیاز فروداه ماکو از جمله دستگاه کمک ناوبری، دستگاه‎های فرستنده و گیرنده، سوئیچینگ و رکوردر شش دستگاه XRAY ، هفت دستگاه gateray و بیسیم‎های موردنیاز، تجهیزات کامل هواشناسی، دو خودروی آتشنشانی و یک دستگاه واحد سوخت‎رسان به هواپیما خریداری نصب شده است.

شناسه خبری: 44087

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟