مردم و بومیان جزیره قشم سرمایه انسانی این منطقه هستند

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مردم و بومیان جزیره قشم سرمایه انسانی این منطقه هستند.

به گزارش فرینا، رسول اکبری در گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران و در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قشم یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است و بزرگترین سرمایه مدیران منطقه آزاد قشم اتکاء به مردم جزیره قشم است.
او ادامه داد: ایجاد کاشانه میهمان ها تحول بزرگی در صنعت گردشگری جزیره قشم بوده و سرای محلات در روستاهای منطقه آزاد قشم در راستای توسعه جوامع محلی ایجاد شده است.
اکبری اظهار داشت: نهضت آبرسانی به روستاهای جزیره قشم یکی از بزرگترین اقدامات و فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم است که در 5 سال گذشته انجام شده است. قبل از این اقدام، از میان 67 روستای قشم تنها 4 روستا آب آشامیدنی سالم و لوله کشی داشتند اما امروز تنها 3 روستا مشکل آبرسانی دارند که آب آشامیدنی سالم به زودی به این 3 روستا خواهد رسید.
اد ادامه داد: بهسازی راه ها و مسیرهای دسترسی در شهرای سوزا، قشم و درگهان انجام شده است و بسیاری از راه های بن بست در این جزیره باز شده است.
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل بازارچه های کارآفرینی را موجب تقویت بنیه اقتصادی بومیان و مردم جزیره قشم دانست و افزود: طرح حمایت از دانش آموزان و کنکوری ها در دو سال اخیر آغاز شده و هم اکنون نخبگان قشمی تحت بورسیه سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارند.
چهاردهمین گردهمایی معاونین، مدیران و دبیران شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روزهای 23 و 24 آبان ماه در تهران با شعار «از تغییر گفتمان تا گفتمان تحول» برگزار شد.

امتیاز به خبر :