لزوم فراهم سازی زمینه‌های ارائه خدمات بانکی به سرمایه گذاران در منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44383
ساعت 08:40 چهارشنبه 8 آذر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مذاکرات خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور،‌ بر لزوم فراهم سازی زمینه‌های ارائه خدمات بانکی به سرمایه گذاران تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره سیاست ها و برنامه ریزی هایی که برای توسعه سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور در دولت دوازدهم صورت گرفته است، گفت: یکی از برنامه های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در دور جدید فعالیت ها، حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
خادم عرب باغی افزود: در عین حال، حمایت ها باید عملی باشد و به سرمایه گذاران نشان داده شود که حمایت ها جدی است و سرمایه گذاران خارجی نیز حتی بتوانند از بانک های داخلی حمایت دریافت کنند.
وی گفت: سرمایه گذار می پرسد اگر سرمایه گذاری کرد و به سود رسید چگونه می تواند منابع خود را به خارج از ایران انتقال دهد؟ اگر سرمایه گذار بتواند سود خود را از طریق بانک ها منتقل کند، کارها انجام می شود وگرنه سرمایه گذاران خارجی زیاد تمایلی به جابجایی پول از طریق صرافی ها ندارند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: سیستم بانکی مورد اعتماد سرمایه گذاران خارجی است و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. بعد از برجام هیات های خارجی از نقاط مختلف جهان و به ویژه اروپا برای مذاکره به مناطق آزاد از جمله ارس آمده و مذاکره داشته ایم.
عرب باغی افزود: همچنین از کشورهای همسایه ایران نیز برای مذاکرات اقتصادی به مناطق آزاد آمدند که از توان سرمایه گذاری مناسبی نیز برخوردار بودند.
به گفته وی، ایران پتانسیل و موقعیت هایی دارد که سرمایه گذاران خارجی می توانند از آن استفاده کنند. سرمایه گذاران خارجی از مواد اولیه موجود در داخل ایران استفاده کرده و تولیدات با ارزش افزوده بالا ارائه می کنند.


 

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟