تشکیل کمیته مشترک منطقه آزاد ارس و شهرداری جلفا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44395
ساعت 15:15 چهارشنبه 8 آذر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک ارس و شهرداری جلفا تشکیل کمیته مشترک برای آسیب شناسی و تعیین طرح های عملیاتی مناسب را راهکار اساسی برای رفع مشکلات دانست.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در جمع شورای شهر و مدیران شهرداری جلفا گفت: نامتوازن بودن ارائه خدمات عمومی و بروز مشکلات ترافیکی و شهری با همفکری و همکاری مدیران ارس و شهرداری قابل حل است.

عرب باغی افزود: با تشکیل کمیته مشترک و هزینه صحیح منابع، امکان ارائه خدمات عمومی مناسب در محدوده مدیریتی 850 هکتاری شهرداری نیز وجود دارد.

وی گفت: جلفا باید ویترینی از زیبایی و فرهنگ کشور باشد و نیازمند افکار، تصمیم ها و اجرای پروژه های بزرگ و ماندگار برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم ساماندهی سریع فلکه مرزداران افزود: این منطقه مسیر ورود اتباع خارجی و گردشگران به ایران است و به هیچ وجه در شان ارسوندان و گردشگران نیست.

عرب باغی با انتقاد از دیدگاه های سطحی ناشی از بی اطلاعی مسئولین در رده های مختلف مدیریتی کشوری و استانی نسبت به منطقه آزاد ارس، گفت: بخشی نگری از سوی ارگان های مختلف بلای جان ارس شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و سازمان ها مباحث مالی را برعهده ارس می اندازند، افزود: برای مثال در حوزه گردشگری، روستای اشتبین که قابلیت تبدیل به منطقه توریستی و جذب گردشگران خارجی و تحول اقتصادی در این منطقه را دارد، متاسفانه تنها سرمایه گذاری انجام شده از سوی ارس بوده و هیچ خبری از میراث فرهنگی نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تدوین برنامه های فرهنگی بامحوریت مفاخر و مشاهیر منطقه، جلب اعتماد مردم و بهره مندی از مشارکت های مردمی، تفاهم و همفکری و دوری از تعصب های بی جا را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف ارس خدمت واقعی به مردم است و آماده همکاری صد درصدی برای تحقق بیش از پیش این امر هستیم.

عرب باغی در ادامه با اشاره به اماکن و اراضی متروک و بدون استفاده تحت تملک برخی سازمان ها و ارگان ها، افزود: گمرک، راه آهن و آموزش و پرورش اطلاع ندارند چه ثروت عظیمی در ارس دارند.

وی گفت: اراضی تحت اشغال برخی سازمان ها بهترین مزیت برای درآمدزایی و ارائه خدمات به کارکنان خود و کمک به زیباسازی شهر جلفا است.




 

شناسه خبری: 44395

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟