ایجاد 2200 فرصت شغلی با بهره برداری از کارخانه نورد گرم فولاد کاوه اروند

مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: 2200 فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیر مستقیم با بهره برداری از کارخانه نورد گرم فولاد کاوه اروند ایجاد می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «سیدمحمد اتابک» افزود: کارخانه نورد گرم شرکت فولاد کاوه اروند با هدف تکمیل زنجیره ارزش محصول فولاد با سرمایه گذاری مستقیم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: این شرکت که از طریق هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس در منطقه آزاد اروند واقع در خرمشهر به بهره برداری رسید، در راستای تحقق سیاست های درونزایی و برونگرایی اقتصاد مقاومتی و اهداف و استراتژی های بنیاد مستضعفان، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار، در سال 1393 آغاز شد و در آذر ماه سال امسال به تولید رسید.
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس خاطرنشان کرد: میلگرد از قطر هشت تا 32 میلیمتر و مفتول سبک از قطر 5.5 تا 16 میلیمتر، محصولات تولیدی این کارخانه را تشکیل می دهند.
به گفته اتابک در این پروژه افزون بر سه هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بصورت 35.8 میلیون یورو ارزی و 2 هزار و 100 میلیارد ریال بصورت ریالی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه بطور مستقیم برای 220 نفر و بطور غیر مستقیم افزون بر 2 هزار نفر اشتغالزایی می کند، اظهار کرد: برای جذب نیروهای دوران بهره برداری، آزمون استخدامی از سوی دانشگاه پیام نور انجام و از بین نیروهای بومی شهرهای آبادان و خرمشهر گزینش نفرات انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 2 مرحله آزمون برگزار شده و سومین آزمون نیز در دست برگزاری است، تصریح کرد: نیروهای انتخاب شده در دوره های 6 ماه تحت آموزش قرار می گیرند.
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس خاطرنشان کرد: تأمین کننده تجهیزات و ماشین آلات نیز شرکت اروپایی «سارایه» است و تجهیزات قابل ساخت داخلی نیز در شرکت های معتبر ایرانی ساخته و نصب شده است.
با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری طرح نورد 600 هزار تنی فولاد کاوه اروند در خرمشهر با هدف تولید 480 هزار تن میلگرد و 120 هزار تن مفتول در سال به بهره برداری رسید.
بهره برداری از فولاد شادگان، فولاد کاوه، پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت مجتمع پترو پالایش مسجد سلیمان، شرکت در نشست شورای اداری و نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز از جمله برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به خوزستان است.

امتیاز به خبر :