پنجمین شهرک صنعتی منطقه آزاد ماکو آماده جذب سرمایه گذار است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تمامی زیرساخت های سایت شهرک صنعتی صنایع سبک به عنوان پنجمین شهرک صنعتی جهت حضورسرمایه گذاران فراهم شده و این شهرک آماده جذب سرمایه گذاران است.

به گزارش فرینا، اکبر نوبخت، مساحت شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده برای این منطقه را  881 هکتار عنوان کرد و افزود: از اين ميزان 50 هکتار فعال، 502 هکتار در حال آماده‌سازی و واگذاری و 131 هکتار در دست طراحي است.

نوبخت گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک های صنعتی منطقه و به منظور افزایش تعداد واحدهای تولیدی صنعتی، طراحی و احداث سایت صنایع سبک و شهرک سنگ و صنایع سنگین در دستور کار سازمان قراد گرفت و امروز سوله های شهرک صنایع سبک آماده شده و سال 97 قابل واگذاری است.

وی با اشاره به احداث شهرک صنایع سبک گفت: این شهرک نیز به مساحت 130 هکتار است که آماده واگذاری به طرح های صنعتی شامل برق و الکترونیک، نساجی، سلولزی، شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع فلزی و ماشین آلات، کسب و کار و فناوری می باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو مبلغ هزینه شده برای این پروژه را  131 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرک صنایع سنگین نیز به مساحت  500 هکتار برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین طراحی گردیده است.

نوبخت گفت: در حال حاضر کارخانه های متعددی در این شهرک در حال احداث می باشد که می توان به کارخانه سیمان مهر ماکو، کارخانه تولید کربنات کلسیم و ... اشاره کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه فراصنعتی و رشد فناوری در منطقه آزاد ماکو، توسعه صنایع دانش بنیان، رقابت پذیر و صادرات گرا را راهکار اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو عنوان کرد.


برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :