اختصاص اعتبار برای تکمیل خط آهن قزوین- رشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44951
ساعت 13:34 سه شنبه 19 دی 1396
300 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن قزوین ـ رشت اختصاص یافته است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین - رشت گفت : برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
خیرا... خادمی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن قزوین - رشت 97 درصد پیشرفت کار دارد افزود: تاکنون 146 کیلومتر از این طرح ریل گذاری شده است و ریل گذاری 18 کیلومتر باقی مانده در مراحل نهایی است.
وی با بیان اینکه در تلاشیم باقیمانده خط آهن راه آهن قزوین ـ رشت در اسرع وقت تکمیل شود خاطر نشان کرد: سازه های بزرگی نظیر 9 کیلومتر پل و 28 کیلومتر تونل در این طرح ساخته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به نیاز به بسته شدن بیش از 10 روزه آزاد راه رشت – قزوین برای نصب تیرهای بزرگ و سنگین یکی از پل های راه آهن قزوین ـ رشت در آینده نزدیک گفت : از مردم گیلان و استان های همجوار نظیر اردبیل می خواهیم در این مدت که اطلاع رسانی خواهد شد از سفرهای غیر ضروری در آزاد راه و جاده رشت - قزوین خوداری کنند.
استاندار گیلان هم با بیان اینکه ساخت خط آهن قزوین – رشت تحول بزرگی در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد گفت : اتصال این خط آهن به منطقه آزاد انزلی و ادامه آن به خط آهن آستارا- آستارا که بخشی از کریدور بین المللی شمال- جنوب موسوم به نوستراک است تجارت با کشورهای حوزه خزر و قفقاز را گسترش می دهد.

شناسه خبری: 44951

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟