بازدید مرتضی بانک از طرح توسعه اسکله بهمن قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه معاونین و مدیران دبیرخانه شورا، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و مدیران پروژه های مناطق آزاد جدید، به اتفاق حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مراحل طرح توسعه اسکله بهمن بازدید کردند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک و همراهان در این بازدید با نحوه پیشرفت طرح توسعه بندر بهمن که  با 700 میلیارد ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم از مهر ماه سال 1393 آغاز شده، آشنا شدند.

مدیر طرح توسعه اسکله بهمن قشم در تشریح فعالیت های این مجموعه، گفت: هدف از اجرای طرح توسعه در این بندر، فراهم کردن شرایط پهلوگیری شناورهایی با تناژ 10 تُن و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از 7 به 14 فروند می باشد.

تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ است که تاکنون با افزون بر 400 میلیارد ریال هزینه، 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل بعدی آن نیز با نظارت کارشناسان معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال تکمیل است.

در این بازدید، اجرای عملیات لایروبی، احداث سپرهای فلزی، احداث اسکله ها و ایجاد حوضچه مناسب و ایمن با هدف تسهیل در پهلوگیری شناورهای بزرگ به عنوان بخشی از اهداف این پروژه به اطلاع مرتضی بانک و تیم همراه رسانده شد.

بنا به این گزارش، با کوبش سپرهای فلزی، اجرای سیستم سازه ای زیر ریل جرثقیل ها، شرایط پهلوگیری شناورهای 5 هزار تُن در اسکله بهمن قشم در ایام مبارک دهه فجر آماده می شود و بخش پهلوگیری شناورهای 10 هزار تُن در این بندر هم اواخر خرداد ماه سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

بنا به این گزارش، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و تیم همراه شب گذشته با هدف بازدید از طرح های عظیم صنعتی وارد جزیره قشم شدند.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو