برگزاری نخستین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45015
ساعت 12:01 سه شنبه 26 دی 1396
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس با عنوان «رسام» خبر داد.

به گزارش فرینا، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، با بیان این مطلب گفت: اولين جشنواره بين ‌المللی فيلم كوتاه دفاع مقدس «رسام» با رويكرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فيلم و فيلمنامه به همت سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس و به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره به منظور بازشناسی نقش بی بدیل دوران دفاع مقدس در اقتدار، عزت و امنیت پایدار ایران اسلامی و شکل گیری فرهنگ مقاومت و ایثارگری امت اسلام در مقابله با عوامل و جریانات وابسته به نظام جهانی سلطه انعکاس سیمای حماسه آفرینی، مقاومت و ایثارگری مردان و زنان قهرمان و دلیر ایران اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی و پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بین فیلم سازان جوان، برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای سطح كيفی فيلمنامه نويسی، ايجاد انگيزه و اشتياق جهت نگارش فيلمنامه ‌های ارزشمند منطبق با موضوع جشنواره (سبک زندگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس) و كشف استعدادهای جوانان در حوزه فيلمنامه ‌نويسی مسابقه فيلمنامه‌ نويسی كوتاه با زمان سه دقيقه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، اضافه کرد: بخش فیلم شامل فیلم های 180 ثانیه ای، فیلم های داستانی از 60 ثانیه تا 30 دقیقه ای، مستند تا 30 دقیقه، پویانمایی از 60 ثانیه الی 30 دقیقه و نماهنگ برگزار می شود.
وی محورهای فیلم را شامل، شهیدان، جانبازان و آزادگان منادیان اسلام ناب محمدی (ص)، ولایتمداری و بصیرت جوانان ایران اسلامی _ رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس، حماسه ‌سازان عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی _ مدافعان وطن، فخرآفرینان استقلال و پیشرفت امت ایران اسلامی _ مدافعان حرم، مشعلداران صیانت از حریم امامت و ولایت _ مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی، پرچمداران مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی و خانواده ‌های معظم شهدا، جانبازان، مدافعان حرم و حریم امامان معصوم (ع)، منادیان ایثار، فداکاری، صبر و پایداری امت اسلامی عنوان کرد.
وی مهلت ارسال آثار را 28 اسفند 96، اعلام آثار پذیرفته شده را 30 فروردین 97 و برگزاری جشنواره را اردیبهشت سال آینده دانست و اظهار کرد: ارسال آثار فیلمسازان، نهادها، سازمان‌ های دولتی و تهیه‌ کنندگان بخش خصوصی، در بخش فیلم کوتاه آزاد است و کلیه فیلم ‌های کوتاهی که از سال 1393 با مضامین مرتبط تولید شده‌ را می ‌توان در جشنواره شرکت داد.

قنواتی، ادامه داد: ثبت نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌ پذیراست و درخواست کنندگان می توانند با مراجعه به سایت www.rassamisff.com فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل و کد رهگیری مربوطه را دریافت کنند و هنگام ارسال کپی اثر، کد رهگیری را بر روی نسخه‌ ارسالی اثر بنویسند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی بخش فیلمنامه ‌باید با مدت زمان سه دقیقه و در سه صفحه‌ A4 و در 21 سطر و فونت 14 تایپ شده باشد و متقاضیان باید فرم تقاضای شرکت در مسابقه فیلمنامه نویسی را در سایت جشنواره تکمیل و به همراه عکس و مشخصات نویسنده، فیلمنامه‌ های خود را در سایت آپلود کنند و آثار ارسالی نباید تاکنون در جشنواره‌ ای شرکت کرده باشد.

نشانی دبیرخانه جشنواره رسام برای ارسال آثار (فیلم و فیلمنامه): تهران خیابان شهید استاد مطهری، ابتدای میرعماد، نبش کوچه یکم، پلاک 2، ساختمان شهید سوداگر، طبقه اول، سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس، کدپستی 15711-15879

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟