برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45030
ساعت 10:54 چهارشنبه 27 دی 1396
نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد اروند برگزار می شود .

به گزارش فرینا، رییس سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس در نشست خبری با اعلام اینکه اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد، گفت: در زمینه فیلم کوتاه استعدادهای فراوانی در سطح کشور وجود دارد و گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

علی اصغر جعفری ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جشنواره در منطقه آزاد اروند افزود: این ظرفیت چندین هدف را تامین می کند که یکی از این اهداف حفظ ارزشهای متعالی دفاع مقدس است دفاع مقدسی که مردم ما بیش از ۸ سال برای اعتلای آن ایستادگی کرده اند مردم آبادان و خرمشهر نماد از خود گذشتگی و پایداری در این سالها بوده اند .

جعفری گفت: این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه ۳ تا ۲۰ دقیقه‌ای و فیلمنامه برگزار خواهد شد و از اهالی فرهنگ و هنر کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی که در این حوزه صاحب نظر و متخصص هستند دعوت شده تا آثار خود را ارسال نمایند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه یکی از ضرورتهای آینده ما تولید فیلم نامه های خوب و فاخر است افزود: امیدواریم این جشنواره بتواند مجموعه ظرفیتهای جشنواره حوزه هنری را جمع نماید و شاهد یک حرکت عظیم، موثر و تاثیر گذار باشیم.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از میزبانی برگزاری یکی از مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در منطقه گفت: امروز مقاومت یک قلمرو گسترده ای را در سطح جهان شکل داده و فرهنگی به نام فرهنگ‌مقاومت در حال شکل گیری و گسترش است و پرداختن به جشنواره فیلم در این زمینه بخشی از فرهنگ و دستاودرهای ان است که با همکاری بین دو جانبه اتفاق خواهد افتاد .

سید مرتضی نعمت زاده افزود: تعداد شرکت کنندگان از کشورهای مختلف قابل پیش بینی و تقدیر است و منطقه آزاد اروند با حذف روادید برای ورود اتباع خارجه، به منطقه بین المللی تبدیل شده و برگزاری این جشنواره می تواند یکی از شاخصه های فرهنگ و ادبیات بین المللی در این منطقه شود.

 

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟