برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45084
ساعت 14:25 دوشنبه 2 بهمن 1396
مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس همزمان با ایام دهه فجر و فاطمیه سال جاری خبرداد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس در محدوده شهرستان های خداآفرین و جلفا برگزار می شود.
نصیری با بیان اینکه قرآن محوری اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است افزود: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال وبالای 15 سال در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق ، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه و بر اساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد برگزار می شود. 
وی با بیان اینکه در دوره اول این مسابقات 130 نفر و در دومین دوره 320 نفر ودر سومین دوره 550نفر شرکت کرده بودند گفت: برگزاری منظم مسابقات قرآن در منطقه ارس در چهارسال گذشته عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بویژه در گروه کودکان و نوجوانان بوده و تاثیر فعالیت های قرآنی را در ظهور حافظان و قاریان خردسال و نوجوان می بینیم بطوریکه اکنون بیش از 50 حافظ خردسال و نوجوان در سطوح مختلف در موسسات قرآنی  منطقه تربیت شده و می شوند.
سازمان منطقه آزاد ارس در سال جاری میزبان دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور بود که با حضور  150 نفر از نوابغ قرآنی مناطق آزاد در شهر جلفا برگزار شد.


گالری تصاویر

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟