استفاده از توربین های ساخت ایران، ویژگی اصلی نیروگاه ارس است

مدیرعامل مپنا، در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، تاکید کرد: توربینی که در نیروگاه ارس نصب می شود، ساخت جمهوری اسلامی ایران است و این یکی از ویژگی های این نیروگاه است.

به گزارش فرینا، عباس علی آبادی در این آیین، گفت: امروزه ایران در یکی از پیشرفته ترین صنایع جهان، یعنی توربین های گازی، جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود و مپنا در سال 2015 و 2017 به عنوان سازنده صاحب فناوری رتبه سوم جهان را داشته است.
وی افزود: توربینی که در نیروگاه نصب می شود، ساخت جمهوری اسلامی است و این یکی از ویژگی های نیروگاه 500 مگاواتی ارس است.
علی آبادی به اشاره به زمابندی ساخت نیروگاه، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم تا در زمانی کمتر از مدت قرارداد، پروژه پالایشگاه را افتتاح کنیم و به این موضوع به عنوان خواسته ملی نگاه می کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه 500 مگاواتی ارس بیشتر از سایر نیروگاه های کشور است، گفت: راندمان متوسط نیروگاه های کشور زیر 40 درصد است ولی راندمان این نیروگاه 58.5 درصد است که راندمان بسیار بالایی محسوب می شود.
گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

امتیاز به خبر :