نیروهای بومی در اولویت بکارگیری در واحدهای تولیدی منطقه ویژه نمین

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: از نظر مدیریت این منطقه نیروهای بومی در صورت داشتن شرایط مورد نظر در اولویت بکارگیری در واحدهای تولیدی این منطقه هستند و انتظار ما از صاحبان این واحدها جذب این نیروها است.

به گزارش فرینا، محمد شهباز علیزاده در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه کریستال سلامت به افزود: سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین اعلام آمادگی کرده اند و امید می رود از سال آینده شاهد احداث واحد های تولیدی و صنعتی دراین منطقه باشیم.

علیزاده گفت: عملیات اجرایی کارخانه کریستال سلامت در زمین واگذار شده در منطقه ویژه اقتصادی نمین از امروز شروع شد و با راه اندازی آن 6هزار و 500 نفر در این کارخانه مشغول بکار خواهند شد.

وی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت 24 هکتار و با سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیارد ریال احداث شده و 1500 نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آن بکار گیری خواهند شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: منطقه ویژه اقتصادی نمین به لحاظ نزدیکی به فرودگاه و جاده های اصلی قابلیت ایجاد توریسم سلامت را نیز داراست و برای تحقق آن در منطقه ویژه اقتصادی تلاش خواهد شد.

شهباز علیزاده ورود کالای مصرف داخلی مطابق مقررات صادرات و واردات، صدور بدون تشریفات کالا، ورود کالا از مناطق آزاد تجاری و صنعتی با کمترین تشریفات گمرکی، خروج بدون تشریفات کالاهای وارده از مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی و امکان واگذاری استفاده از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط مدیر منطقه را از مشوق های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین برشمرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری های نوین، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید، ابزار و اثایه اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان اعلام کرد.

فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به وسعت یکصد هکتار در حال ساخت و آماده سازی می باشد و در تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد. منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت 2 هزار و 55 هکتار در چهار پلاک ثبتی در پشت فرودگاه اردبیل در حوزه استحفاظی شهرستان نمین واقع شده است.

در بخش اجرایی منطقه ویژه اقتصادی 100 هکتار از مجموع محدوده به بخش خدمات شامل فنس کشی محدوده، ساختمان های اداری، گمرک، بانک ها، بیمه ها و انبارهای مرکزی اختصاص یافته که برای احداث ابنیه های مذکور یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.


 

امتیاز به خبر :