بررسي مشکلات صنعتگران منطقه ويژه سيرجان در دستور کار دولت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4563
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرمنطقه ويژه اقتصادي سيرجان گفت: در جريان سفر وزير کار و امور اجتماعي به منطقه ويژه اقتصادي سيرجان مشکلات صنعتگران اين منطقه به طورکتبي در اختيار ايشان قرار گرفت تا به هيأت دولت منتقل شود.

حميد سليمان زاده با بيان اين مطلب در رابطه با مشکلات اين منطقه در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: بر اساس ماده 11 قانون مناطق ويژه، کالاهاي توليد و يا پردازش شده در منطقه هنگام ورود به ساير نقاط کشوربه ميزان مجموع ارزش افزوده و ارزش مواد اوليه داخلي و قطعات داخلي به کار رفته در آن مجاز و توليد داخلي محسوب و از پرداخت حقوق ورودي معاف خواهد بود که در حال حاضر اين قانون و تبصره هايش در اين منطقه اجرا نمي شوند.

وي تصريح کرد: همچنين با توجه به اينکه ايجاد زيرساخت هايي مانند آب، برق، تلفن، گاز، راه سازي و ... که در حيطه وظايف شهرداري ها است توسط سازمان منطقه ويژه اقتصادي صورت مي گيرد ميزان 5/1 درصد از سهم ارزش افزوده که به شهرداري بايد پرداخت شود در اختيار ما قرار گيرد.

گفتني است در اين نشست که بيش از 80 نفر از صاحبان صنايع توليدي شهرک هاي صنعتي و منطقه ويژه اقتصادي سيرجان حضور داشتند مشکلاتي از جمله کمبود آب در واحدهاي صنعتي و توليدي، نبود تسهيلات کافي و کمبود نقدينگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وزير کار و امور اجتماعي نيز در اين نشست علت عدم پرداخت سهل الوصول تسهيلات بانکي را سياست دولت اعلام و بيان کرد: دولت براي حفظ موازنه هاي اقتصادي و سياست خود نياز به اجراي تصميماتي دارد و ما اگر بخواهيم رونق اقتصادي داشته باشيم و بيکاري را مهار کنيم بايستي قانون کار را اصلاح کنيم.

عبدالرضا شيخ الاسلامي افزود: کشاورزان و صنعتگران نبايد از دولتي که سياست حذف يارانه ها را در پيش گرفته انتظار مواد اوليه و يا کود کشاورزي به صورت يارانه اي داشته باشند بلکه بايد خودشان حرکت کنند تا به مقصد برسند.

وي همچنين گفت: در جريان اين بازديد وزير کار و امور اجتماعي در خصوص رفع برخي از مشکلات صنعتگران و توليدکنندگان قول مساعد داد.202

شناسه خبری: 4563

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟