مرکز پیشرفته پیشگیری و درمان سرطان در کیش راه اندازی می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: مصمم هستیم در حوزه سخت افزاری و آنچه که در حوزه مالی برای ایجاد یک مرکز جامع و پیشرفته پیشگیری، پژوهشی و درمانی سرطان لازم است را در این جزیره فراهم کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم انصاری لاری در نخستین سمپوزیوم بین المللی بیماری سرطان در کیش افزود: در این راستا با ایجاد این مرکز که اساس اولیه آن امروز در بیمارستان فوق تخصصی این جزیره بطور رسمی راه اندازی شد و با استفاده از پزشکان و اندیشمندان این حوزه این مرکز درمانی پیشرفته را به سرانجام برسانیم تا خدمتی به کشور و منطقه کرده باشیم.
وی اظهار کرد: ما در کیش به سهم خودمان به دلیل برخورداری از مزیت مدیریت یکپارچه و نیاز نداشتن به ویزا برای ورود اتباع خارجی و نیز داشتن زیرساخت‌های لازم در حوزه های مختلف و برخورداری از یک نوع فرهنگ ممتاز که در زندگی مردم دیده می شود ، در حوزه توریسم سلامت ورود کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: این آمادگی و ظرفیت را داریم که به سهم خود در زمینه پیشگیری، درمان و مراقبت های پس از درمان بیماران سرطانی با توجه به شرایط آب و هوای کیش گامهای موثری را با همفکری و کمک و اتکا به دانش تجربه و تخصص اساتید این حوزه برداریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: ما در کیش بیمارستان خوب و با امکانات استاندارد و خدمات با کیفیتی داریم و جزیره کیش به عنوان نمایشگاه زیبایی از غلبه مدیریت بر کیفیت برخوردار است.
انصاری لاری تصریح کرد: اگر چه کیش به لحاظ جغرافیایی نقطه کوچکی است، اما مسائل آن در حوزه های کسب و کار و اقتصاد، فرهنگی اجتماعی و سلامت با کیفیت است.
وی در ادامه تشکیل این اجلاس و سمپوزیوم را مقدمه ‌ای برای تاسیس و راه اندازی مرکز پژوهشی و درمانی سرطان در جزیره کیش عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شنیدن نام بیماری سرطان نگرانی و اضطراب را در بیماران و وابستگان و خانواده این افراد ایجاد می‌ کند و می طلبد که جامعه پزشکی و مسوولان امر با ایجاد زیرساخت های درمانی و خدماتی لازم از مشکلات این بیماران بکاهند.
وی به تاریخچه بیماری سرطان اشاره‌ای کرد و افزود: تاریخچه این بیماری به درازای تاریخ بشر است و میلیونها سال پیش نیز دایناسورها به سرطان مبتلا شده بودند بطوریکه در سال 2013 اولین بار در فسیل دایناسورها سلول‌های سرطانی یافت شد.
انصاری لاری اضافه کرد: همچنین در اجساد مومیایی کشف شده متعلق به سه هزار سال پیش نیز سلول‌های سرطانی یافت شده و معلوم شد که سرطان همچون برخی بیماریها همزاد بشر بوده است.
وی تصریح کرد: از زمانی که سرطان به عنوان یک سلول برای ایجاد بافت های سرطانی شناسایی شد، حدود 200 سال می گذرد ؛ همچنین 150 سال از نخستین عمل جراحی سرطان که برای رئیس جمهور آمریکا به شکل محرمانه ای انجام شده، می گذرد.
وی اظهار کرد: در این سالیان گذشته پیشرفت‌های زیادی در حوزه درمان و پیشگیری اتفاق افتاده اما همچنان بیماری سرطان سالانه جان 8 میلیون انسان را می گیرد و پیش ‌بینی‌ها موید آن است که تا سال 2013 این عدد به 12 میلیون نفر خواهد رسید.
انصاری لاری تاکید کرد: همه این ها برای کشوری مثل ایران که دچار پیر سالی می‌ شود و جمعیت آن در حال مسن تر شدن است یک هشدار و خطر جدی محسوب می‌ شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر به درستی، همه جانبه و موثر به این موضوع پرداخته نشود در آینده با مشکلات عدیده‌ای در این بخش و در حوزه مسایل اجتماعی مبتلابه این بیماری مواجه خواهیم شد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو