خود کفايي منطقه ويژه پتروشيمي در نگهداري از ولوهاي تحت فشار گاز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4573
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
براي اولين بار روانکاري و آب بندي 7 ولو تحت فشار سپراتورهاي واحد 450 ايستگاه تقليل فشار گاز سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي مطابق با استانداردهاي جهاني و با همکاري کارکنان تعميرات و بهره برداري اين ايستگاه انجام شد.

به گزارش بنا ( bena) اين فعاليت که توسط کارشناسان شرکت هاي داخلي و به صورت آموزشي انجام شد سازمان منطقه ويژه را در انجام اين فعاليت خود کفا ميکند.

سعيد چهرازي، رئيس شبکه گازرساني و عمليات ايستگاههاي سازمان منطقه ويژه در گفتگويي با روابط عمومي اين سازمان گفت: اين آموزش براي اولين بار و براساس آخرين استانداردهاي جهاني و توسط توليدات داخلي (به جاي مشابه خارجي) و با يک دوم هزينه انجام شد.

وي افزود: پس از انجام اين مرحله آموزشي کارکنان سازمان منطقه ويژه توسط محصولات توليد داخل کشور اين عمليات را با نهايت دقت و براساس دستورالعملهاي استاندارد بدون نياز به محصولات تحريم شده انجام خواهند داد.

چهرازي ادامه داد: اين عمليات که در اين مرحله بر روي 7 ولو انجام شده است از اين به بعد براساس برنامه زمانبندي بر روي 240 ولو مربوط به 4 ايستگاه فرعي و يک ايستگاه اصلي تقليل فشار گاز ورودي به منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي انجام خواهد شد.

وي گفت: مطابق استاندارد، اين ولوها با توجه به ميزان مصرف، نوع و سايز آنها از 1 ماه تا 6 ماه مي بايست مورد روانکاري و آب بندي قرار گيرند که اين عمل باعث جلوگيري از اصطکاک و بروز نقص در قطعات داخلي سيستم گاز رساني خواهد شد که نتيجتاٌ موجب افزايش طول عمر اين تاسيسات خواهد گرديد.

سعيد چهرازي در پايان اظهار داشت: با توجه به اينکه تاسيسات عظيم پتروشيمي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از گاز به عنوان خوراک و سوخت فرايندهاي خود استفاده ميکنند، فرايند گاز رساني از فعاليتهاي حياتي و بسيار پراهميت محسوب مي شود و تامين مداوم گاز مورد نياز آنها تضمين کننده تداوم توليد در شرکتهاي پايين دست ايستگاههاي تقليل فشار خواهد بود.

شناسه خبری: 4573

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟