توسعه اقامتگاه های بوم گردی کلید اشتغال در جزیره قشم

رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امورفرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفرقشم در نشست زنده با شبکه استانی خلیج فارس از تلاش شبانه روزی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برای خلق نوروزی به یادماندنی در ذهن گردشگران، خبر داد.

به گزارش فرینا، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت های مستمر اعضای این ستاد، گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از سه ماه پیش برای هماهنگی و برنامه ریزی جهت آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی در حال فعالیت بوده است. این ستاد به ریاست حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و قائم مقامی رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان تشکیل شده و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، سید محمد امین جعفری حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم است.
مرتضی شیخ زاده ادامه داد: این ستاد متشکل از 10 کمیته از بیستم اسفند ماه ۱۳۹۶ به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در محل دفتر مرکزی ستاد مستقر است.
وی در خصوص ارائه خدمات به گردشگران عنوان کرد: با ساخت کمپ پارک ها در بهترین سواحل جزیره و افزایش ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی بطور قطع می توانیم بگوییم هر سال وضعیت جزیره قشم برای پذیرایی و ارائه خدمات به هم وطنانی که از سراسر کشور این جزیره را هدف سفر خود قرار می دهند بهتر می شود.
رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امورفرهنگی و فضای مجازی ستاداجرایی خدمات سفرقشم در ادامه این نشست تلویزیونی گفت: در حوزه اطلاع رسانی با یک مدیریت واحد، در تمامی مبادی ورودی همکارانی تحت نام "ازمن بپرسید؟"  برای راهنمایی و انتقال پیشنهادها و انتقادهای مهمانان نوروزی حضور دارند و با انتقال این اطلاعات به اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به پیگیری و حل مشکلات کمک می کنند.
به گفته وی برای آشنایی هم وطنان با آداب و رسوم جزیره قشم درتمامی مبادی ورود، کمپ پارک ها و اقامتگاه های بوم گردی، مراسم آیینی و موسیقی سنتی در حال اجراست.
مرتضی شیخ زاده با ارائه آماری از ورود گردشگران به جزیره قشم از 25 اسفند 96 تا پنجم فروردین ماه 97 با افتخار، ورود بالغ بر 500 هزار گردشگر به جزیره قشم را خبر داد و این را مدیون تلاش های شبانه روزی همه همکارانش در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم دانست.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص تحقق شعار سال ۱۳۹۶ در منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: سال گذشته را با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آغاز کردیم و با ارزیابی کارنامه منطقه آزاد قشم تحقق این شعار را در جزیره شاهد بودیم. در حوزه صنعت با 193 واحد فعال و جذب چندین میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی  در پروژه هایی تاثیر گذار مانند نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی قشم در سطح کشور مطرح هستیم.
وی با عنوان این مطلب که گردشگری و توسعه اقامتگاه های بوم گردی، کلید اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در روستاهای جزیره قشم است، ادامه داد: نتیجه اقدامات منطقه آزاد قشم در حوزه اشتغال به جایی رسیده است که روستای سهیلی طبق اعلام رییس شورای این روستا نه تنها هیچ فرد بیکاری ندارد بلکه در ایجاد اشتغال برای روستاهای اطراف خود نیز فعال بوده وپیشرو است. این یک افتخار ملی برای سازمان منطقه آزاد قشم است.
مرتضی شیخ زاده بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی با قدرت در حرکت خواهیم بود تا با افزایش واحدهای صنعتی-تولیدی در این جزیره به شعار امسال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" تحقق ببخشیم و با ثبات مدیریتی که امیدواریم اتفاق بیفتد، واحدهای تولیدی فعال در منطقه آزاد قشم رو به افزایش خواهد بود.
وی به عنوان سخن پایانی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم امیدوار است تا به زودی با کالاهایی با برند QFA (سازمان منطقه آزادقشم) که ساخت تولید کنندگان جزیره است، سردمدار تحقق شعار امسال باشد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو