آمار جهشی ورود گردشگران به جزیره قشم در نوروز 97

رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ورود بیش از 500 هزار مسافر به صورت جهشی نسبت به سال گذشته، خبر داد.

به گزارش فرینا، علی اشتری در نشست زنده با شبکه استانی خلیج فارس گفت: ورود مسافرانی که جزیره قشم را به عنوان هدف گردشگری امسال خود انتخاب کرده اند نسبت به سال گذشته رشدی جهشی داشته و ما را غافلگیر کرده است.
وی از فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به صورت شبانه روزی یاد کرده، افزود: این ستاد به منظور اجرای طرح نوروزی هر ساله از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال جدید به صورت شبانه روزی دایر بوده و بر ارائه خدمات به مهمانان نوروزی نظارتی مستمر دارد.
علی اشتری بیان کرد: بازرسی فنی و ایمنی شناورها و بنادر در طول سال و برای آمادگی ایام نوروز، از شهریور ماه تا بهمن به صورت مستمر ادامه دارد.
رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به افزایش ساعات تردد شناورهای اسکله شهید ذاکری گفت: برای دسترسی سریع تر مسافران نوروزی، ساعات تردد شناورهای مسافربری بین اسکله شهید حقانی بندر عباس و اسکله شهید ذاکری جزیره قشم تا 24 بامداد افزایش یافته و هر 30 دقیقه مرتبا در حال انجام است.
وی از افزایش ظرفیت ناوگان مسافربری در این اسکله خبر داده و بیان کرد: به منظور افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی، تعداد سه فروند شناور به این ناوگان افزوده شده و در حال حاضر 41 فروند شناور فعال با یک هزار و 300 صندلی در حال تردد داریم.
علی اشتری با عنوان ارائه 24 ساعته خدمات حمل و نقل در بندر پهل-لافت، گفت: در ساعات پیک این بندر، همه همکاران نهایت تلاش خود را برای روان سازی ترافیک کاری انجام می دهند.
وی در ادامه افزود: با احتساب نیروهای فعال در شناورهای مسافربری، یک هزار و 500 نیرو در کلیه بنادر جزیره قشم، از ورود گردشگران نوروزی استقبال کرده و حداکثر توان خود را برای رضایتمندی مهمانان نوروزی به کار می برند.
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی سازمان منطقه آزاد قشم، از جابه جایی 15میلیون مسافر و ترابری بالای یک میلیون خودرو در سال 96 خبر داد. همچنین جابه جایی 70 هزار تریلیون کانتینر و بارگیری و تخلیه هفت هزار تن کالا را از دیگر خدمات این اداره عنوان کرد.
علی اشتری ادامه داد: در نوروز 97 تا به این لحظه، بیش از نیم میلیون مسافر و بیش از 90 هزار خودرو وارد جزیره زیبای قشم شده است که به طور میانگین، به آماری معادل یک هزار و 200 گردشگر و 875 خودرو در یک ساعت می رسیم که رقمی منحصربفرد در کشور است.
وی در پایان از مهمانان نوروزی خواست تا با استفاده از سامانه فروش بلیط به صورت آنلاین و غیرحضوری، با کمترین اتلاف وقت سفر به جزیره قشم را تجربه کنند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.