جزیره قشم مرجع خریدهای نوروزی و فصلی

مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم و مسئول تنظیم بازار کمیته نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر از جزیره قشم به عنوان مرجعی برای خریدهای نوروزی و فصلی یاد کرد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی در نشست زنده تلویزیونی با شبکه استانی خلیج فارس گفت: جزیره قشم از دیرباز یکی از اماکن مورد توجه هم وطنان برای خریدهای نوروزی و فصلی و به واسطه اقلیم حاکم بر آن، در شش ماهه دوم سال از استقبال بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به وظایف مدیریت بازرگانی و اصناف، بیان کرد: از بدو تشکیل یک واحد صنفی از نوع خدماتی یا تجاری، وظیفه صدور مجوز و نظارت و بازرسی درطول سال بر عهده این واحد بوده و همچنین در ایام نوروز با ادغام شدن در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تحت عنوان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات به صورت ویژه و شبانه روزی به انجام وظیفه ادامه می دهیم.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم این واحد دارای دو نوع فعالیت است که در بخش اول صنوف خدماتی شامل رستوران ها، فست فودها، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی مردم را تهیه می کنند، مورد نظر بوده و بحث سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران و کنترل قیمت تحت بازرسی و نظارت قرار می گیرد.
وی در ادامه گفت: در بخش صنوف تجاری، کنترل قیمت را به انجام می رسانیم. 70 تا 75 درصد صنوف جزیره را واحدهای تجاری تشکیل می دهند که در بخش های مختلفی چون پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم برقی و... فعال هستند که بسیار متنوع و در کیفیت های مختلفی در بازار ارائه می شود و مسلما کنترل کامل و قیمت گذاری برای همه اقلام موجود بحثی بسیار پیچیده خواهد بود.
سلکی افزود: توصیه ما به خریداران این است که با عجله اقدام به خرید نکنند. در ضمن این که همه حراج ها با مجور از مدیریت بارزگانی و اصناف بوده و باید بنر اطلاع رسانی قیمت ها در محل غرفه مربوطه نصب باشد.
مسئول تنظیم بازار کمیته نظارت، تنظیم بازار ، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: با همکاری مستمر مقام محترم دادستان شهرستان قشم و همکاران، پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس اماکن و بهداشت در نوروز امسال، هشت گروه 40 نفره به صورت شبانه روزی، به بازرسی و نظارت غرفه های سطح جزیره پرداخته اند.
به گفته وی بیش از شش هزار و 700 مورد بازرسی در این ایام به عمل آمده که منجر به پلمپ 21 واحد متخلف و تعلیق بیش از 100 واحد دیگر شده است.
سلکی عنوان کرد: رویکرد ما به مناسبت نوروز، بر تذکر و اخطار بود و بر همین اساس در طی بازرسی هایی که صورت می گرفت در صورت مشاهده تخلف در شب، دستور تعلیق صادر می شد و در بازرسی دوم که معمولا صبح اتفاق می افتاد در صورت برطرف شدن مشکل، غرفه اجازه فعالیت می گرفت و در صورت ادامه تخلف، دستور پلمپ صادر می گردید.
وی به بیش از 22 مجتمع تجاری با حدود 15 هزار واحد صنفی که در سرتاسر جزیره قشم وجود دارد اشاره کرده و گفت: علاوه بر نظارت و بازرسی این واحدهای صنفی در ایام نوروز، وظیفه بازرسی و کنترل مراکز اقامتی، خدمات سفر و گردشگری نیز بر عهده این مدیریت می باشد.
مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم قشم و مسئول تنظیم بازار کمیته نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر ادامه داد: هر ساله در ایام نوروز، همکاران ما در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا خدمات به بهترین شکل ممکن به مردم عرضه شود، قاعدتا کاستی هایی هست و خواهش ما از مسافران این است که با آرامش و حوصله کمک کنند تا در رفع نواقص موفق باشیم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو