طبیعت گردی در پارک ملی کنتال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45800
ساعت 11:18 چهارشنبه 15 فروردين 1397
منطقه حفاظت شده کنتال یکی از مکان هایی است که می تواند گردشگران طبیعت گرد را به سوی خود جذب کند. به طوریکه این منطقه در روزهای بهار و تابستان میزبان کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت است.

چرا برویم؟
پارک ملی کنتال با وسعت 7000 هکتار در شمال استان آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان قرار دارد. پارک ملی کنتال بخش شمال شرقی پناهگاه حیات وحش کیامکی محسوب می شود که در سال 1390 به پارک ملی ارتقا یافته است. این منطقه بخشی از ژئوپارک ارس را شامل می شود. جلوه های کم نظیر ژئوپارکی و بقایای سنگ های آسیاب های آبی قدیمی بر قابلیتهای فرهنگی و گردشگری کنتال افزوده است. در اوایل بهار رویش لاله‌های رنگارنگ در دامنه‌های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت مزرعه‌های لاله درمی آیند. زیبایی های بصری این منطقه باعث می شود که عکاسی از طبیعت کنتال رونق زیادی داشته باشد.
همچنین تنوع گونه های گیاهی منطقه بیش از 450 گونه است. به طوریکه گونه های شاخص گیاهی پارک ملی کنتال شامل ارس، پده، افرا، داغداغان، بنه، گلابی وحشی، سنجد، گز، زرشک و نسترن می شود که هر کدام در روزهای خاص سال در این منطقه قابل مشاهده هستند.
تنوع گونه های جانوری پارک ملی کنتال نیز حدود 350 گونه است که گونه های شاخص جانوری شامل کل و بز وحشی، قوچ و میش (گوسفند وحشی)، گراز، خرس قهوه ای، سیاه گوش، گربه وحشی، گربه جنگلی، پلنگ، روباه، شغال و گرگ می شود. همچنین این منطقه از زیستگاه های مهم پلنگ در سطح کشور است.

چگونه برویم؟
برای دسترسی به این منطقه باید به نوردوز سفر کنید. اگر از سمت جلفا رانندگی می کنید، پس از گذر از شهر سیه رود و حدود 10 کیلومتر مانده به نوردوز، پاسگاه محیط بانی کنتال و پاسگاه مرزی جرجن قابل مشاهده است. از کنار این پاسگاه برای رسیدن به پارک ملی کنتال 20 دقیقه پیاده روی و کوهنوردی لازم است. کوه کنتال واقع در مسیر جاده جلفا به خداآفرین بعد از شهر سیه رود و در کنار روستای نوجه مهر واقع شده است. اگر از سمت خداآفرین به سمت نوردوز حرکت می کنید، 10 کیلومتر پس از گذشتن از نوردوز به این منطقه می رسید.

شناسه خبری: 45800

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟