انتخاب مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عضویت کمیته علمی کنفرانس جهانی ژئوپارک های یونسکو

علیرضا امری کاظمی برای اولین بار از کشور ایران به عنوان عضو کمیته علمی کنفرانس جهانی ژئوپارک های یونسکو در کشور ایتالیا انتخاب شد.

به گزارش فرینا، مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: کنفرانس ژئوپارک های جهانی یونسکو به صورت دوسالانه در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و برای اولین بار در تاریخ برگزاری، یک نفر از ایران به عنوان عضو کمیته علمی این کنفرانس حضور خواهد داشت.
به گفته امری کاظمی، امسال در هفتمین دوره برگزاری کنفرانس ژئوپارک های جهانی یونسکو که در شهریور ماه در کشور ایتالیا برپا می شود، وی به عنوان عضو کمیته علمی کنفرانس جهانی ژئوپارک های یونسکو منتخب شده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: در طی برگزاری این کنفرانس که با حضور کشورهای زیادی همراه است، سخنرانی ها و مقالات مرتبط مورد بررسی و داوری قرار گرفته و تصمیم گیری و سیاست های کلان پایه ریزی می شود. حضور یک نفر از ایران، می تواند برای شانس حضور و پذیرش مقالاتی که از کشورمان شرکت داده می شود، یک امتیاز محسوب گردد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: 127 ژئوپارک جهان در 35 کشور قرار گرفته و حضور عضوی از ژئوپارک قشم به عنوان منتخبی در کمیته علمی این کنفرانس، نشانگر اهمیت ژئوپارک و منطقه آزاد قشم در دنیا و تثبیت موقعیت ما در بین کشورهای جهان است.
لازم به ذکر است امری کاظمی از سال گذشته، عضویت در کمیته راهبردی و اجرایی ژئوپارک های جهانی یونسکو را نیز بر عهده داشته است.
یادآوری می شود، نشست بین المللی توسعه ژئوپارک های یونسکو در راستای تایید نقش منطقه ای ژئوپارک قشم در توسعه ژئوپارک ها، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مقامات کشوری و بیش از 22 کشور جهان در جزیره قشم برگزار می گردد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو