افزایش 30 درصدی داد و ستد کالا از منطقه آزاد اروند با لغو روادید اتباع خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سالانه 26 میلیارد تومان بابت استقرار نیروی‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه، کنترل و نگه‌داری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در نشست با مسئولان قضایی استان خوزستان، مسئولان حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و نمایندگان ارشد دادستانی کشور افزود: اولین مزیت منطقه آزاد اروند معافیت گمرکی و دومین مزیت، معافیت مالیاتی است و از همین روی سازمان منطقه آزاد اروند سالانه 26 میلیارد تومان بابت استقرار نیروی‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه و کنترل و نگه‌داری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌کند.

زمانی گفت: فعالان اقتصادی باید کارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند اما کسی حق وصول مالیات را از آن‌ها ندارد چراکه از پرداخت مالیات معاف هستند. این معافیت برای کلیه حقوق‌بگیران نیز لحاظ شده و از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و حقوق آن‌ها 10 درصد بیشتر از مبلغ حقوق‌بگیران در سرزمین اصلی است.

وی افزود: قانون معافیت مالیاتی ارزش‌افزوده در واقع حقوق مصرف‌کننده است نه فروشنده، مردم نباید این مبلغ را پرداخت کنند و این حق مربوط به مصرف‌کننده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، استان بصره با 5 میلیون نفر جمعیت را مرکز اقتصادی عراق معرفی کرد و گفت: برای استفاده از این فرصت به نفع منطقه آزاد اروند، توانستیم روادید ورود اتباع خارجه را به منطقه از مرز با این استان لغو کنیم البته در ورودی منطقه همه مراحل قانونی طی شده و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد. در همین راستا تا روز گذشته حدود 180 هزار نفر تبعه خارجی که عمدتاً عراقی هم هستند بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند که اتفاق مثبتی است.

زمانی افزود: پس از لغو روادید اتباع خارجه و تاکنون میزان دادوستد در منطقه آزاد اروند 30 درصد بیشتر شده است. لازم به ذکر است که بین 70 تا 80 درصد این اتباع در منطقه قوم‌وخویش دارند و مابقی نیز در هتل‌ها اقامت می‌کنند و همین امر باعث رونق گردشگری در منطقه شده که زودبازده‌ترین و بیشترین مزیت اقتصادی را برای خرمشهر و آبادان ایجاد می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو