حضور اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس می تواند باعث اعتلای ارس شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در منطقه آزاد ارس را گام موثری برای کاهش مشکلات و اعتلای منطقه عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام خبر حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اقتصادی ارشد کشور در منطقه آزاد ارس، گفت: حضور تیمی از اعضای هیئت دولت و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ارس این فرصت را به وجود می آورد که در جریان مشکلات توسعه ای ارس قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و سیاست های اقتصادی و اعتلای منطقه آزاد ارس با مشکلاتی مواجه شده ایم که بیشتر به مقررات و قوانین کشور مربوط می شود.
نریمان افزود: بر همین اساس، در جلساتی که با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه داشتیم، مشکلات پیش روی این دسته از فعالان جمع آوری شده و دسته بندی شده است تا در اختیار مسئولان قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات مناطق آزاد با تغییر قوانین و وضع قوانین جدید می تواند مرتفع شود و نقش نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت در این زمینه بسیار مهم است.
نریمان تاکید کرد: به همین منظور، از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران ارشد اجرایی کشور در حوزه اقتصادی نیز دعوت شده است تا در بازدید و همایش به صورت مستقیم مشکلات فعالان اقتصادی ارس را شنیده و با رهنمودهای نمایندگان مجلس نیز آشنا شویم.
وی در زمینه اهم مشکلات فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس، گفت: تک نرخی شدن ارز و نگرانی برخی از فعالان صنعتی و اقتصادی منطقه، رویه کنونی سهم واردات کالا توسط مناطق آزاد، تسهیل تردد مرزنشینان و ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه با بررسی دوباره و تعدیل عوارض خروج می تواند بخشی از مشکلاتی باشد که در سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.
نریمان تصریح کرد: منطقه آزاد ارس این استعداد را دارد که به عنوان سکوی صادرات کشور مطرح شود و پیشی گرفتن میزان صادرات ارس نسبت به واردات این منطقه نشان دهنده این موضوع است.
وی در پایان گفت: تلاش های دکتر حسن نژاد برای حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد کشوری بسیار ارزشمند بوده و امیدواریم بتوانیم زمینه حل مشکلات را فراهم آورده و تصمیمات گرفته شده مسیر را برای نقش آفرینی ارس در اقتصاد کشور به صورت موثر هموار کند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو