قشم عهده دار ماموریت بین المللی در توسعه ژئوپارک های یونسکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ماموریت و جایگاهی مهمی که شبکه جهانی ژئوپارک ها در یونسکو برای ژئوپارک قشم متصور شده را انگیزه ای قوی در ترویج و ارتقای مفاهیم ارزشمند ژئوپارک ها و تلاش برای توسعه آنها در ایران و منطقه دانست.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی گفت: توان مدیریتی و کارشناسی به کمک همراهی و نهادینه شدن اصول توسعه در بین مردم، عامل اصلی موفقیت ژئوپارک جهانی قشم است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: سه سال پیش ژئوپارک قشم شرایط سخت و نا امیدکننده ای داشت و در حالیکه اغلب کارشناسان بازگشت آن را به شبکه جهانی ژئوپارک ها غیرممکن می دانستند، در یک اقدام جسورانه و حساب شده موفق شدیم به کمک همراهی متخصصین و مردم همراه جزیره، ژئوپارک جهانی قشم را به ثبت برسانیم.
مومنی حفظ کیفیت، ارتقای سطح فعالیت ها، تداوم توسعه متوالی و ساختاری و هرآنچه موجب می شود ژئوپارک بهتر از دیروز باشد را جزو مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد.
وی اظهار داشت: سه مفهموم ازرشمند حفاظت از انواع گوناگون میراث به ویژه میراث زمین شناختی، عمومی سازی و آموزش مفاهیم علوم زمین به همگان و توسعه اقتصاد محلی برمبنای گردشگری زمین شناختی از جمله مهمترین اهداف این سازمان در ارتقای ژئوپارک است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  امیدواریم با پشتوانه و عزم ملی و همراهی مردم و مسئولان جزیره ژئوپارک جهانی قشم به عنوان الگویی موفق برای ژئوپارک های جهان به مسیر خود ادامه دهد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو