شوراها و دهیاران بازوی توسعه متوازن قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، همکاری و همیاری شوراها، دهیاران و جامعه محلی را گامی مهم در راستای رسیدن به توسعه متوازن و حل مشکلات مردم قشم دانست.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست هم اندیشی سازمان منطقه آزاد قشم با روسای شوراها و دهیاران جزیره گفت: علاوه بر حل مشکلات تامین آب، تجهیز مدارس و مراکز درمانی و راهسازی، دستیابی به اهداف کلان توسعه و استفاده از قابلیت های جزیره به منظور رشد و توسعه بیش از پیش قشم مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تشکیل کمیته عملیاتی با حضور نمایندگان شوراها، دهیاران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد یکی از راهکارها در جهت حل مشکلات و جلب رضایت مردم است.
مومنی استفاده از مطالعات مجموعه های «جایکا» و «نومورا» را در توسعه میان و بلند مدت جزیره مثبت ارزیابی کرد و افزود: مطالعه نتیجه تحقیقات این دو مجموعه توسط دهیاران و شوراها و بیان نقاط ضعف و قوت آن، در پیشبرد برنامه ای همه جانبه و متوازن موثر خواهد بود.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان ضرورت توسعه زیرساخت ها در جزیره قشم، اضافه کرد: بحران آب مساله ای ملی است و در آینده باعث افزایش مهاجرت به قشم می شود؛ بنابراین باید زیرساخت های جزیره را برای پذیرش مهاجرین فراهم کنیم.
مومنی با تاکید بر قابلیت جزیره قشم برای تبدیل شدن به یک جزیره بین المللی، گفت: با داشتن ظرفیت هایی چون ژئوپارک جهانی، امکان گردشگری فضایی، جزایر ناز به عنوان هاب ورزش های هوایی و غار نمکدان می توانیم برندی جهانی تبدیل شویم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در سال جدید با توجه به مذاکرات انجام شده سرمایه گذاری های متعددی در حوزه های پتروشیمی، گردشگری، شیلات و کشاورزی در حال انجام است و در صورت تحقق همه برنامه ها، بیکاری در این جزیره مصداق نخواهد داشت.
قشم، سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است و وجود ژئوسایت های مختلف و آثار طبیعی، تاریخی و مراکز خرید، این جزیره را به مقصدی مفرح برای اقشار مختلف مردم تبدیل کرده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو