ورود روزانه سه هزار گردشگر بدون ویزا به منطقه آزاد اروند

کنسول ایران در بندر بصره گفت: روزانه سه هزار گردشگر عراقی بدون داشتن ویزا وارد منطقه آزاد اروند و بنادر آبادان و خرمشهر می‌شوند.

به گزارش فرینا، حسین سیاهپوشان در آبادان اظهار داشت: حذف روادید بین عراق و محدوده منطقه آزاد اروند سبب ایجاد رونق اقتصادی در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر شده است.
وی با بیان اینکه توسعه مراودات اقتصادی بصره و خوزستان به نفع صلح و ثبات منطقه و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور است، افزود: باید از ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان برای توسعه صادرات به عراق استفاده کرد.
کنسول ایران در بندر بصره خواستار تشکیل اتاق فکر اقتصادی برای توسعه صادرات در بخش‌های مختلف به عراق به ویژه استان بصره شد و اظهارکرد: شلمچه بهترین مسیر برای توسعه صادرات به بندر بصره است.
وی تصریح کرد: استان بصره یک استان نفت خیزاست و باید بخش خصوصی برای توسعه و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی این استان سرمایه‌گذاری کند.
سیاهپوشان ابراز امیدواری کرد: بزودی خط گاز ایران به بندر بصره به بهره‌برداری برسد.
کنسول ایران در بندر بصره با اشاره به حذف روادید برای گردشگران خارجی از آذر ماه سال گذشته از سوی منطقه آزاد اروند، خاطر نشان کرد: این امر با استقبال گردشگران بویژه اتباع عراقی مواجه شده است و روزانه سه هزار گردشگر عراقی بدون داشتن ویزا وارد منطقه آزاد اروند و بنادر آبادان و خرمشهر می‌شوند.
همچنین تاکنون بیش از 200 هزار گردشگر عراقی بدون داشتن ویزا از منطقه آزاد اروند و شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بازدید کردند.
منطقه آزاد اروند در سال 1384 در محدوده شهرهای آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخش مهمی از کرانه شرقی اروندرود شکل گرفت.
شایان ذکر است منطقه آزاد اروند از طریق آبهای بین المللی به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق راه دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو