تبیین جغرافیای اقتصادی جزیره قشم

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از تبیین جغرافیای اقتصادی جزیره با استفاده از طرح های مبتنی بر دانش مجموعه جایکا خبر داد.

به گزارش فرینا، علی یدقار در سومین نشست ارائه گزارش عملکرد سه ماهه پروژه های آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در جزیره قشم، گفت: برنامه ریزی علمی و آگاهانه از شرایط اقتصادی روز جامعه و جهان کلید توسعه پایدار به حساب می آید و چشم انداز اقتصادی جزیره نیز براساس طرح های جایکا در حال تدوین است.
وی ادامه داد: براساس بررسی پتانسیل های جغرافیایی جزیره و نیازسنجی جوامع محلی، جنوب غربی جزیره توانمندی راه اندازی صنایع نفت و گاز و شمال غربی ظرفیت بهره برداری از صنایع شیلاتی را دارد.
یدقار بیان کرد: شمال جزیره منطقه مناسبی برای فعالیت های صنعتی و جنوب جزیره مکان بکر و بی نظیری برای توسعه گردشگری است.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از شرق جزیره به عنوان محلی مناسب برای علاقه مندان به فعالیت در زمینه تجارت و بازرگانی نام برد.
یدقار ارتقای دانش فردی تمام اعضای جامعه را جزو مهترین راهبردهای طرح جایکا در توسعه مردم محور قشم دانست و افزود: جامعه یکپارچه و مشتاق به پیشرفت که دانش فردی تمام اعضای آن ارتقا یافته باشد با سرعت بیشتری در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد.
وی آموزش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت تاثیر گذار در جامعه را یکی دیگر از ارکان مهم برنامه های جایکا برشمرد و ادامه داد: بانوان در نهادینه سازی و انتقال داده ها به خانواده و نسل های بعد نقش مستقیم و مهمی دارند و می توان از این نقش در جهت شکوفایی جامعه استفاده کرد.
شایان ذکر است، سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) به درخواست سازمان منطقه آزاد قشم از 4 سال گذشته پروژه‌ای با عنوان تهیه طرح جامع قشم را در این جزیره به اجرا گذاشته است.
این پروژه با رویکرد خاص به مسائل گردشگری و محیط زیستی در قالب طرح جامع، راهکارها، پیشنهادها و برنامه‌هایی را به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه می‌کند. این طرح که به نام اکوآیلند معروف است توسعه پایدار مردم محور جزیره قشم را به‌عنوان هدف اصلی خود انتخاب کرده است.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو