انتقال 50درصد صادرات فناوری اطلاعات به فرودگاه پیام

معاون منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام گفت: طبق برنامه ریزی تا 3 سال آینده 50 درصد محصولات فناوری اطلاعات کشور از طریق فرودگاه پیام استان البرز انجام می شود.

به گزارش فرینا، محمد رضا واعظی پور با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام افزود: طرحی با عنوان هاب صادرات و واردات محصولات در این منطقه طراحی شده که تا طی 3 سال آینده بتوان50 درصد واردات و صادرات و چرخش مالی و اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات از طریق این منطقه انجام شود.

واعظی پور گفت: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام نزدیک ترین منطقه به پایتخت و شرکت های دانش بنیان است و بازار مصرف مناسبی در کنار خود دارد به طوری که استان البرز به همراه استان های مجاور یک چهارم کل جمعیت کشور را در خود جای داده اند.

وی افزود: این شرایط دست به دست هم داده و پیام را به عنوان جذاب ترین منطقه برای سرمایه گذاری مطرح کرده، منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، تنها منطقه اقتصادی است که فرودگاه اختصاصی بین المللی و مرز هوایی 24 ساعته فعال دارد.

معاون منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام گفت: اقداماتی از قبیل احداث خط راه آهن ، ایجاد کریدور ریلی هوایی، راه اندازی نخستین پایانه حمل سه ترکیبی کشور در منطقه اقتصادی پیام رقم خواهد خورد که تمام این ویژگی ها جذابیت های فراوانی به این منطقه اختصاص داده است .

واعظی پور افزود: با توجه به ماموریت جدیدی که در حوزه ICT بر عهده پیام گذاشته شده این منطقه در این حوزه، امکانات و تسهیلات فراوانی برای شرکت های دانش بنیان و فراهم کرده وروند حضور این شرکت ها را تسهیل بخشیده است.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری و تعداد قراردادهای سال 96 برابر حجم 20 ساله گذشته پیام بود که این نشان می دهد ما توانستیم پیام را به خوبی معرفی نماییم گرچه تا نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

معاون منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در ادامه به راه اندازی اولین پایانه حمل سه ترکیبی کشور در این منطقه ویژه اشاره کرد و افزود: با توجه به اتصال پیام به شبکه سراسری قطعا در هزینه های تمام شده جابجایی واحدهای تولیدی اتفاق خوبی خواهد افتاد و بخش قابل توجهی از هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد، به عبارتی به ازای هر واحد یا نفر، از جاده به ریل 200 تومان صرفه جویی اقتصادی می شود.

منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام واقع در جنوب غربی کلانشهر کرج دارای حدود 70 واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.