زیرساخت ها براساس نیازهای هر منطقه توسعه یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46338
ساعت 15:03 دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه ریزیاصولی و علمی را لازمه رسیدن به توسعه پایدار دانست.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی نهادینه کردن نظام علمی و اندیشه ای در منطقه آزاد ماکو، توجه به استانداردهای جهانی و نیز توجه به مصارف مردمی را از دیگر ضرورت ها در توسعه پایدار منطقه دانست و تصریح کرد: در منطقه آزاد ماکو به این حوزه ها کمتر توجه شده و از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نمی شود.
وی گفت: زیرساخت ها باید بر اساس نیازها، موقعیت ژئوپلیتیک و شرایط بومی منطقه، توسعه یابد و اینگونه نیست که جاده ای بزنیم، فرودگاهی بسازیم،سد احداث کنیم و بگوییم زیرساخت آماده کردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به لزوم توسعه نرم افزاری در کنار کارهای سخت افزاری گفت: نداشتن سند مطالعاتی منطقه و کم توجهی به اسناد توسعه ای سبب شده تا در برخی حوزه ها زیرساخت هایی ایجاد شود ولی بدون استفاده بماند.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مرزنشینان و اشتغال جوانان منطقه، عنوان کرد: بنده خودم را جدا از شما مردم نمی دانم، لذا اولویت اول کارم اجرای طرح های زودبازده برای حل معضل و مشکلات امروز منطقه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ایجاد زمینه های لازم برای راه اندازی، هدایت و توسعه سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در منطقه را از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: مشکل بیکاری و مسایل اقتصادی این منطقه یک شب حل نخواهد شد و باید از طریق بخش خصوصی ریل گذاری و سیاست گذاری لازم با رویکرد حمایتی از سرمایه گذاری در منطقه انجام پذیرد.
وی تصریح کرد: ساماندهی و پشتیبانی از کارآفرینی باید در راستای کمک به توسعه فناوری و برنامه ریزی جهت حضور در بازارهای جهانی صورت پذیرد.
وی در ادامه الگوگیری از علم و تجارب کشورهایی همچون آلمان و ترکیه در تسهیل ترانزیت و تجارت را یادآور شد و گفت: باید عواملی که باعث موفقیت کشورهای همسایه در توسعه صنایع، گردشگری و ترانزیت شده است، بررسی شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به افزایش عوارض خروج و ایجاد مشکلات معیشتی اظهار کرد: این قانونی است که مجلس تصویب کرده و ما پیگیر حل قانونی این مسئله هستیم.
وی در پایان گفت: توقعات خارج از حیطه وظایف و ماموریت های سازمان در کنار عدم وجود منابع پایدار و کمبود شدید منابع جاری چالشی برای سازمان است.

شناسه خبری: 46338

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟