توسعه مناطق مرزی از دستاوردهای مهم مناطق آزاد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای مناطق آزاد کشور مانند توسعه مناطق مرزی، ایجاد تولید و اشتغال قابل قبول است.

به گزارش فرینا، علی اکبر کریمی در جلسه بررسی موضوع قاچاق کالا و ارز که با حضور اعضای کارگروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد افزود: رسالت اصلی مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش تولید داخلی و تبدیل کردن منطقه به سکوی صادرات تولیدات داخلی است.
نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در ادامه با اشاره به مزیت های مناطق آزاد تصریح کرد: قشم پس از اَرَس بالاترین ظرفیت صنعتی را بین مناطق آزاد کشور داراست.
وی افزود: هر کدام از مناطق کشور یک رسالت را به صورت تخصصی دنبال می کنند، اما منطقه آزاد قشم علاوه بر صنعت می تواند از لحاظ گردشگری و اقلیمی نیز در خدمت اقتصاد منطقه و کشور باشد.
کریمی گفت: پل ارتباطی جزیره به ساحل نیز می تواند مزیت ریلی و خودرویی را داشته باشد که بلاتکلیف باقی مانده و باید سریع تر به آن رسیدگی شود و به سرانجام برسد.
نشست کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم عصر جمعه با حضور نمایندگان مجلس، هیات استانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان محلی در قشم برگزار شد.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو