دستیابی به تولید محصولات ارگانیک در منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46441
ساعت 11:17 سه شنبه 8 خرداد 1397
عضو موظف هیات مدیره منطقه آزاد انزلی در نخستین کارگاه تحقیق و توسعه محصولات کشاورزی ارگانیک با اشاره به اینکه دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است، تأکید کرد: با اجرای این طرح در منطقه آزاد انزلی شاهد اصلاح الگوی کشت در روش سنتی کشاورزی منطقه خواهیم بود.

به گزارش فرینا به نقل از موج، حمیدرضا مرتضایی در خصوص اهمیت کارگاه توسعه تولیدات ارگانیک گفت: این کارگاه تخصصی با هدف تشریح اھمیت تولید محصولات ارگانیک و ایجاد نظام هماهنگ تولید، عرضه، تجارت، تحقیق و توسعه محصولات ارگانیک در گرو شناخت اصول و قواعد حاکم بر این موضوع و با حضور قطب علمی ارگانیک، TIPI، اتاق بازرگانی اردبیل، نمایندگان برنجکاران منطقه آزاد انزلی و فعالان این حوزه برگزار و آخرین یافته های علمی کشت ارگانیک را برسی و تبادل نظر کردند.
مرتضایی با اشاره به اینکه دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است، تأکید کرد: با اجرای این طرح در منطقه آزاد انزلی شاهد اصلاح الگوی کشت در روش سنتی کشاورزی منطقه خواهیم بود، چراکه با استفاده از روشهای نوین و آزموده شده و با بهره گیری از تجربه کارشناسان خبره در این زمینه روش تولید کشت برنج در سطح منطقه آزاد انزلی، تغییرات مناسب و بهینه ای خواهد یافت.
وی افزود: از مزایای مهم این طرح، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی، افزایش امنیت غذایی مصرف کنندگان، افزایش بهره‌ وری در تولید محصول برنج، ارتقای معیشت کشاورزان و در نهایت حفظ آب و خاک و محیط زیست است .
لازم بذکر است بررسی های کارشناسی و آموزش به کشاورزان منطقه در زمینه طرح کشت محصولات کشاورزی ارگانیک در منطقه آزاد انزلی با مشارکت کارشناسان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان از بهمن ماه سال 95 آغاز و کشت برنج ارگانیک در سطح شالیزار های منطقه توسعه یافته است و در دومین سال زراعی برنج ارگانیک در سطح 12 هکتار از شالیزار های منطقه کشت شده و بالغ بر 30 کشاورز نیز در این طرح مشارکت دارند.
در راستای توسعه کشت و تولید محصولات ارگانیک و آغاز دومین سال تولید برنج سالم با ھدف رسیدن به محصول ارگانیک در منطقه آزاد انزلی نخستین کارگاه تحقیق و توسعه ی PGS) سیستم مردمی ارگانیک یا سیستم تدوین مشارکتی ) با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، قطب علمی ارگانیک و TIPI برگزار شد.
در پایان به حاضران و شرکت کنندگان در نخستین کارگاه تحقیق و توسعه ی PGS) سیستم مردمی ارگانیک یا سیستم تدوین مشارکتی ) گواهی شرکت در کارگاه به حاضران و کشاورزان اعطا شد.

شناسه خبری: 46441

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو