احداث کارخانه لاستیک در منطقه ویژه اقتصادی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در الیگودرز پیگیر ایجاد کارخانه تولید لاستیک هستیم و به احتمال زیاد با سرمایه‌گذاری لاستیک بارز انجام خواهد شد.

به گزارش فرینا، بختیار رازانی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی به جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند و دنیا به سمت سوخت‌های پاک می‌رود، افزود: سرمایه‌گذار پروژه موتور سیکلت‌های برقی الیگودرز توانمند و اهلیت دارد.

رازانی گفت: حداقل 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این پروژه نیاز است و بیش از 200 نفر اشتغال در آستانه تولید خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قسمت اعظمی از مواد اولیه وارداتی و محصول آن صادراتی است، افزود: این مهم در منطقه ویژه راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه یک سری واحدها بر اساس پتانسیل استان راه‌اندازی شده است، گفت: پتانسیل لرستان کشاورزی و معدن است که در مناطق معدنی قصد تولید کودهای میکرونیزه را داریم.

رازانی افزود: در الیگودرز پیگیر ایجاد کارخانه تولید لاستیک هستیم و به احتمال زیاد این مهم با سرمایه‌گذاری لاستیک بارز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی لرستان 22 واحد صنعتی وجود دارد که 15 مورد آنها و با 500 نفر اشتغال فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه یکی از واحدهای بزرگ این منطقه که تقریبا نصف منطقه اقتصادی را دربرگرفته کارخانه داروسازی بایرافلاک است که داروهای دامی تولید می‌کند، گفت: این واحدها از قانون مناطق ویژه استفاده می‌کنند، ازمالیات ارزش افزوده 100 درصد معافیت دارند، از معافیت گمرک برخوردارند و به آنها تعرفه‌های ارزش افزوده تا 40 تا 50 درصد تخفیف می‌دهیم.

رازانی با تاکید براینکه 60 درصد صادرات استان از گمرک منطقه ویژه انجام می‌شود، افزود: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی، کانی غیرفلزی صنایع وابسته، صنایع الکترونیکی، شیمیایی و خدماتی است که استقرار واحدهایی که مواد اولیه وارداتی دارند یا محصول صادراتی بیشترین صرفه اقتصادی برای آنها خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو