برون سپاری فرهنگی از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برون سپاری فرهنگی و هنری و مشارکت جدی بخش خصوصی در این زمینه از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش است.

به گزارش فرینا، هدف از برگزاری این نشست ها را مرور گستره پیشرفت ها و توانمندی و رشد هنری در فصل گذشته و همچنین شناسایی نقایص و تهدیدات در حوزه فرهنگ و هنر کیش و ایجاد ابعاد بهتر در مسیر عملی مسئولین خواند.
وی در این نشست که دکتر بهروز قریب پور نویسنده و کارگردان تئاترو سینما، جمع کثیری از اصحاب فرهنگ هنر و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند، افزایش تولیدات فرهنگی را مستقیما با ارتقای فرهنگی مرتبط دانست و یاد آور شد: کیش فرهنگی، کیش آراسته به هنر است که در این راستا کیش سرآمد حوزه فرهنگ می شود و باید در کنار فعالیت های اقتصادی این منطقه را به قطب فرهنگی نیز تبدیل نماییم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گزارشی از تحولات فرهنگی و هنری کیش گفت: برون سپاری فرهنگی و مشارکت بخش خصوصی بویژه فعالان هنری حاصل گریز از تصدی گری بخش دولتی است که باید زمینه حمایت و تسهیل امور را فراهم نماید همانند اتفاقی که در اسفند ماه گذشته برای برپایی جشنواره فیلم های فجر در کیش رخ داد که بحق می توان نمره قبولی به بانیان فرهنگی آن داد.
وی با اشاره به اختصاص بودجه بیشتری از سرزمین اصلی به حوزه فرهنگ و هنر در جزیره کیش، سرآمدی این حوزه در منطقه را از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش خواند و افزود: باید زمینه اصلی فرهنگ و هنر را فراهم نماییم و برای این وظیفه چه کسانی بهتر از هنرمندان جزیره کیش شایسته برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مانند جشنواره های نوروزی و تابستانی کیش هستند؟!.
وی یکی از شروط لازم برای تبدیل کیش به شهری خلاق  را رویدادسازی در زمینه های هنری خواند و گفت: نباید منتظر سازمان منطقه آزاد کیش باشید، هنرمندان خود بهترین طراحان هستند که بایستی نقش فعالی در حوزه تصمیم سازی به ویژه در مسایل اجتماعی فرهنگی و هنری داشته باشند.
این مسئول فرهنگی گسترش پاتوق های فرهنگی را در کیش توان بالقوه ای در عرصه خلاقیت های هنری جدید دانست و از توانایی این جزیره برای برخورداری از پاتوق هایی مانند نمایشنامه خوانی، شعر خوانی در کافی شاپ ها و محافل اینچنینی یاد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست همچنین از پیگیری مطالبات اهل فرهنگ و هنر و پیشنهادات ارزشمند آنان در حضور مدیرعامل این سازمان و در نشست اول خبر داد که بخش هایی از آن به نتیجه رسیده اند.
به گفته پورعلی محورهایی که با جدیت پیگیری شده اند عبارتند از: راه اندازی انجمن های هنری با مشارکت فعالان هنری جزیره که در این راستا 30 نفر در قالب 9 کارگروه ماموریت یافته اند تا در یک بازه زمانی مشخص اقدامات قانونی برای تشکیل این انجمن ها را انجام دهند.
اختصاص فضای مناسب جهت انجمن های هنری و مطبوعاتی با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش که در این مورد نیز مقرر شده است تا کاخ مرجان ترمیم و بازسازی شده و در اختیار قرار گیرد تا یک مجموعه چشم نواز نیز به کیش اضافه شود.زمینه سازی برای رخدادهای فرهنگی و هنری و عرضه آثار
موزه ای از توصیه های مدیرعامل سازمان در نشست پیشین بود که رایزنی هایی با برگزارکنندگان و مجموعه داران و فرهنگ سراهای بزرگ و موفق کشور انجام شده است.
چهارمین جشنواره شعر و سرود مراحل خود را طی می کند که اختتامیه آن با حضور بزرگان این حوزه در کیش برگزار خواهد شد.
ساماندهی وضعیت آموزش و پرورش که از سوی مدیرعامل سازمان ابلاغ شده و بدنبال ارتقای کمی و کیفی آن با همکاری مسئولین آموزش و پرورش کشوری هستیم تا ضمن ارتقای فضاهای آموزشی، دانش آموزان را در عرصه فرهنگ و هنر نیز فعال نماییم.
معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتقای مدیران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار داده و بدین منظور نیز چند کارگاه آموزشی در حوزه های مدیریت فرهنگی و ارتقا آن برگزار می شود که تا پایان سال جاری ادامه دارد.
ستاد برگزاری هفته مبعث و ستاد برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی نیز جهت پر بارتر کردن بار فرهنگی این رویدادهای ملی و دینی تشکیل شده و در حال برنامه ریزی هستند.
طرح واگذاری برخی فعالیت های فرهنگی به ویژه در فرهنگسراهای کیش آغاز شده است.
تدوین نظام مندی مطبوعات کیش برای ساماندهی مطبوعات و فعالیت های روزنامه نگاران در مراحل پایانی خود است که تدوین این نظام نامه برای حمایت از رسانه ها و روزنامه نگاران صورت گرفته است.
در ادامه دومین نشست فصلی اصحاب فرهنگ و هنر ؛ آقایان "علی امینی - مجسمه ساز"، "حسین زمانی –گرافیست"، "محمد ساطعی – مستند ساز"، "گلزاری – سفال‌گر"، "عباس نجاری – حوزه نمایش"، "ابراهیم ارزانی – روزنامه نگار" و خانم ها "فرشته شفقت – شاعر"، "سپیده مهدوی – موسیقی‌دان" و "نازیلا نوبهاری – داستان نویس" به نمایندگی از حوزه خود مطالبی ارایه کردند و به بیان انتظارات این حوزه از مدیریت فرهنگی کیش پرداختند .
در پایان این نشست نیز از علیرضا نجابت مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش بخاطر برنامه ریزی جدی و تلاش همکاران آن مجموعه در جهت ارتقای جایگاه صدا وسیما در ارزیابی های ملی، ابراهیم حسن بیگی بخاطر کسب مقام اول در جشنواره ملی داستان انقلاب، عباس نجاری بخاطر مقام اول در رشته طراحی لباس جشنواره تئاتر خیابانی ارس، نازیلا نوبهاری به خاطر کسب عنوان اثر شایسته تقدیر برای تالیف مجموعه آثار قصه های کیش و فریده ترقی به خاطر کسب عنوان برگزیده داستان سیمرغ نیشابور تقدیر و لوح سپاس به آنان اهدا شد.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.