جابجایی محموله 3 هزار تنی کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای نخستین بار در میان بنادرشمال کشور ، محموله ای 3 هزار تنی به بندر آستارا کابوتاژ شد.

به گزارش فرینا، حسین چراغی در بازدید از بندر آستارا درجمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، افزود: هم اکنون بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
چراغی با اشاره به ظرفیت نهایی بندر تجاری آستارا و نقش مهم این بندر در منطقه، گفت: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل 2 و نیم میلیونتن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا یک و نیم میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش بینی شده است.
وی با قدردانی از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل گمرک آستارا درانجام تشریفات گمرکی نخستین محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، افزود: برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور، محموله 3 هزار تنی "کلینکر"توسط یک کشتی به صورت کابوتاژ از بندر امیر آباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری کرد و لحظاتی پیش در اسکله این بندر پهلو گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه محموله این کشتی پس از تخلیه، به بارانداز راه آهن آستارا منتقل خواهد شد، گفت: این محموله از طریق خط آهن آستارا به مقصد گرجستان توسط واگن بارگیری می شود.
چراغی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستاراو منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مکمل همدیگر هستند، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین عالی ذیربط به ایجاد و توسعه حمل و نقل ترکیبی در این منطقه تأکید کرد.
«کران بری» یا «کابوتاژ» رویه ای است که کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگری در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه مرزی حمل می شود.
منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با 60 هکتار وسعت ، نخستین بندر در شمال کشور است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شد.
عملیات احداث بندر تجاری آستارا در فروردین ماه سال 1388 توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه 1392 به بهره برداری رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو