بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه از هر گونه تصمیمات که در استان خراسان جنوبی در زمینه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گرفته شود تمام قد حمایت می‌کنیم گفت: برطرف کردن مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در منطقه منفصله در مرز حائز اهمیت است.



به گزارش فرینا، بابک دین‌پرست در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: هماهنگی خوبی بین بخش دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد و مهمترین رکن و اصل برای نظام ایجاد هماهنگی و وحدت است. 
دین پرست گفت: هر چه از دامنه اختلافات بگذاریم و برای بهبود وضعیت اشتغال معیشتی مردم گام برداریم موفق‌تر و اثرگذار است.
وی افزود: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و تخصصی تمکین از سیاست‌های دولت است و دولتی‌ها مجری برنامه‌های دولت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: هماهنگی دستگاه‌های خصوصی و دولتی کمک بزرگی می‌کند و وزارت کشور ارتباط تنگاتنگی با استانداران دارد و از سیاست‌های استانداران حمایت می‌کند. 
دین‌پرست افزود: امیدواریم تصمیمات به سمت و سویی برویم که مشکلات منطقه ویژه به ویژه منطقه منفصله مرز ماهیرود برطرف شود و با تمام ظرفیت اختیارات قانونی که داریم برای اجرای سیاست‌هایی که استانداران برای مناطق خود دارند حمایت می‌کنیم.

منطقه ویژه اقتصادی فرصتی طلایی برای توسعه
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: منطقه ویژه اقتصادی فرصتی طلایی برای دوران سخت محدودیت بین‌المللی است و می‌توان با همین مقررات کارهایی انجام داد تا معضلات پیرامونی مکان‌هایی مستعد تجارت بین‌المللی برطرف شود. 
 محمدمهدیمروج‌الشریعه افزود: یکی از مکان‌های خوب برای توسعه استان‌ها مناطق ویژه است و همه بخش‌ها مکمل هم هستند اینکه یکی رشد کرده و مابقی را تحت تأثیر قرار دهد درست نیست بلکه کارکرد رویکرد واحدهای اقتصادی در نوار مرز روشن است و ایجاد هم افزایی و همراهی مهم است.
مروج‌الشریعه گفت: باید اوضاع کشور را به سمت ساماندهی مبادلات بهتر برده و باید بین منطقه آزاد بیرجند، چابهار، دو قارون و سرخس بیشتر توجه و همراهی باشد. 
استاندار خراسان جنوبی افزود: باید هدفمند و با برنامه گام برداریم و این را بدانیم که در شرایطی که تحریم‌ها وجود دارد باید آمادگی‌هایی ایجاد کرد تا از ظرفیت‌های موجود استفاده شود و برای توسعه استان نیز باید ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.