اَگری توریسم مجموعه ای برای توسعه گردشگری جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مراحل اجرای طرح مجموعه اَگری توریسم (گردشگری کشاورزی) در روستای سلخ جزیره بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در بازدید از این مجموعه حوزه گردشگری که توسط بخش خصوصی بومی جزیره در حال اجراست، بر حمایت از توسعه برنامه های کشاورزی و باغداری، آبزی پروری، دامپروری و پرورش مرغ های تزئینی و جبیر (نوعی آهو) که در این طرح اجرا خواهد شد، تاکید کرد.
بنا به این گزارش، فاز اول اجرای این طرح  شامل کشاورزی و باغداری در 60 هکتار زمین با کاشت پنج هزار بوته گیاهان بومی اروپایی و استرالیایی سازگار با شرایط آب و هوایی جزیره قشم شامل آلوئه ورا، چای ترش، مانگرو (حرا)، پالونیا و کاکتوس آغاز شده است.
زینت دریایی بانوی هنرمند جزیره قشم که طی سه سال گذشته با راه اندازی کاشانه مهمان در روستای سلخ و همچنین شرکت در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی حوزه صنایع دستی توانسته نام قشم را به عنوان یک منطقه مهم گردشگری مطرح کند، با ارائه طرح اَگری توریسم اقدام به راه اندازی این مجموعه گردشگری نموده است.
وی با تقدیر از پیگیری های حمیدرضا مومنی از روند فعالیت های این مجموعه گردشگری در روستای سلخ، گفت: پنجهزار درختچه دیگر هم تا پایان شهریور ماه امسال به همراه 200 نفر نخل با هدف ایجاد فضایی مناسب برای جذب گردشگر کاشته خواهد شد.
به گفته دریایی، مقدمات آبزی پروری در محدوده ای به وسعت 100 هکتار در میان آب های نیلگون خلیج فارس هم با هدف پرورش جلبک دریایی، ماهی، خرچنگ و دیگر آبزیان در فاز دوم این طرح اجرا می شود.
وی اعلام کرد: در فاز سوم مجموعه اَگری توریسم عملیات دامپروری و پرورش گوسفند، گاو و شتر و در فاز چهارم هم مرغ های تزئینی و جبیر (نوعی آهو) به تناوب پرورش داده خواهد شد.
بنا به این گزارش، بخش خصوصی به ویژه بومیان این جزیره که از توانایی انجام کار و سرمایه مورد نیاز در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی برخوردارند، در دوران حضور حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان با هدف حمایت از تولید داخلی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.
نظارت مستمر بر طرح های در دست اجرا توسط بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان از ویژگی های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است و حمید رضا مومنی و جمعی از مدیران این سازمان روز گذشته از روند فعالیت های این مجموعه در روستای سلخ بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.