انجام پروازهای حج از ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به افتتاح پایانه هوایی سلام در آینده نزدیک گفت: پروازهای حجاج از اواخر تیرماه آغاز شده و از طریق ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام خواهند شد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، عضو هیات مدیره و معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این مجموعه مختص به یک استان یا پایتخت نیست و از جمله دستگاه‌های ملی است که به کل کشور تعلق دارد گفت: برای پیشبرد اهداف شهر فرودگاهی نیاز به تعامل وجود دارد و فعالیت‌های این مجموعه باید با هماهنگی و هم‌اندیشی با مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی باشد تا بتواند از پتانسیل همراهی آن‌ها استفاده کند.
وی ادامه داد : با توجه به نزدیکی فرودگاه حضرت امام به پایتخت، طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی باید با نگاه به طرح جامع شهر تهران نوشسته شود. فعالیت‌های این فرودگاه با شهر تهران مراوده داشته باشد. باید فعالیت‌های شهر تهران را تسهیل کند و ظرفیتی برای پایتخت باشد. شهر فرودگاهی هم برای مدیریت ترافیک، هم رشد اقتصادی و هم برای پاسخگویی به مراودات سیاسی در سطح منطقه کارساز است.

رشد منطقه در گرو رشد شهر فرودگاهی

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به نشست اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران با مسئولان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این نشست، نشست خوبی بود. آقایان عارف و هاشمی و نمایندگان محترم مجلس و شورای شهر  نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.
وی افزود: یکی از نگرانی‌های مطرح شده این بود که فعالیت اقتصادی شهرستان‌های اطراف تحت الشعاع فعالیت شهر فرودگاهی قرار بگیرد. اما توسعه فرودگاه حضرت امام نه تنها تاثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی شهرستان های اطراف مانند شهر ری نخواهد داشت، که باعث رشد کل منطقه خواهد شد. با رشد شهر فرودگاهی کل منطقه از این رشد بهره‌مند می‌شود.
رستمی گردشگری، ایجاد اشتغال، تبادلات علمی و اقتصادی در سطح بین‌المللی و توسعه لجستیک را از جمله نتایج توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروز باراندازهای زیادی در تهران وجود دارد که معضلات اجتماعی و ترافیک را به این شهر تحمیل کرده‌اند. با انتقال این باراندازها به شهر فرودگاهی، هم توسعه منطقه محقق می‌شود و هم بخش بزرگی از معضلات پایتخت مرتفع خواهد شد.

فرودگاه محور توسعه شهر فرودگاهی

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) فرودگاه را هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی دانست و گفت: هدف اصلی از توسعه شهر فرودگاهی رشد فعالیت فرودگاهی است و سایر فعالیت‌ها نباید عملکرد فرودگاه را تحت الشعاع قرار دهد.
وی با اشاره به اهداف طرح شده در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مبنی بر تبدیل کشور به هاب دوم مسافر و هاب اول بار در منطقه گفت: مناطق آزاد و ویژه کمک کننده به هسته اصلی شهر فرودگاهی یعنی فرودگاه هستند و سیاست جابجایی صد میلیون مسافر در سال را محقق خواهند کرد.
رستمی ادامه داد: این اهداف با احداث ترمینال ایران شهر عینیت خواهند یافت. در فاز اول این پایانه هوایی ۲۵ میلیون مسافر در سال به ظرفیت فرودگاه اضافه می‌شود. این ظرفیت در فاز دوم به ۶۵ میلیون مسافر، در فاز سوم به ۹۰ میلیون مسافر و در فاز نهایی به ۱۱۰ میلیون نفر مسافر در سال خواهد رسید.

برقراری پروازهای داخلی شبانه در تهران با راه‌اندازی ترمینال سلام

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به راه‌اندازی ترمینال سلام در آینده نزدیک گفت: اولین پروژه‌ای که در ماه های آتی به بهره‌برداری می‌رسد ترمینال سلام است. این ترمینال در حدود ۵ میلیون نفر ظرفیت دارد.
وی ادامه داد: می‌توان گفت این ترمینال در قالب یک ترمینال لوکس احداث شده است. این اولین پایانه هوایی در سطح ایران است که با تلاش دکتر آخوندی هویت ایرانی-اسلامی و بین‌المللی دارد. در کنار این همه فرودگاه باید حداقل یک فرودگاه وجود داشته باشد که در عین مدرنی هویت ایرانی اسلامی حفظ کند.
رستمی با اشاره به انتقال برخی از پروازهای داخلی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پس از راه‌اندازی ترمینال سلام گفت: فرودگاه مهراباد اکنون از ۱۲ شب تا ۵ صبح تعطیل است و پایتخت در این ۵ ساعت پرواز داخلی ندارد. این نقیصه با راه‌اندازی ترمینال سلام مرتفع خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه به پروازهای حج اشاره کرد و افزود: در روزهای آینده پروازهای حج آغاز خواهند شد. با برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروازها با دغدغه کمتر و آرامش بیشتر از ترمینال ۱ فرودگاه صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: پروازهای حج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط دو ایرلاین ایران ایر و سعودی از اواخر تیرماه تا اواخر شهریور ماه انجام خواهند شد. پروازهای رفت در مدت زمان یک ماه انجام شده و بعد از وقفه‌ای ۱۵ روزه پروازهای بازگشت آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو