استقرار یکی از مدرن ترین سیستم های مانیتورینگ دنیا در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اینکه یکی از مدرن ترین سیستم های مانیتورینگ دنیا توسط سازمان منطقه آزاد ارس به کار گرفته شده است، گفت: لحظه به لحظه ورود و خروج خودرو ها و وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی ارس تحت کنترل است.

به گزارش فرینا، محسن نریمان تاکید کرد: برای تامین نرم افزاری و سخت افزاری مقابله با قاچاق هیچ مشکلی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه کالاهای متروکه هزینه های گزافی به سیستم دولتی تحمیل می کنند، گفت: روز امحاء کالاهای منقضی و متروکه روز مقدسی برای آذربایجان شرقی خواهد بود.

روح و قانون مناطق آزاد زیرپا گذاشته شده است
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست، گفت: بر اساس بررسی ها 459 ردیف کالای متروکه 13 ساله استخراج شده است که از این بین 1200 ردیف کالای تاریخ منقضی با 300 تن وزن به دستور مدیرعامل سازان منطقه آزاد ارس امحاء خواهد شد.
احد نصرتی تاکید کرد: باید تکلیف انبار 127 گمرک جلفا که شامل کالاهای منقضی شده و قاچاق است نیز به زودی تعیین شود.
وی خواستار حل سریع مشکلات بوجود آمده برای تجار و تولیدکنندگان ارس و سایر مناطق آزاد شد و گفت: روح و قانون مناطق آزاد زیرپا گذاشته شده است.
وی افزود: یکی از پروژه های سرمایه گذاری ارس که با قانون ثبت سفارش دچار مشکل شده است، توان اشتغالزایی 900 نفری دارد.
نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ارس از سال 95 برای راه اندازی سامانه گمرکی و از سال 96 برای صدور قبض انبار اقدام کرده است.
وی تاکید کرد: تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی سامانه کالای همراه مسافر و اتصال به سیستم جامع گمرکی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس انجام شده و برای اجرای این طرح منتظر تصمیم نهایی گمرک ایران هستیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.