امحاء کالاهای منقضی و متروکه در منطقه آزاد ارس

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: فرآورده های غیرمجاز و غیر منطبق با استاندارد ملی و ضوابط سازمان غذا و دارو همزمان با سراسر کشور در منطقه آزاد ارس معدوم شد. 

به گزارش فرینا، مهدی غفاری، با اعلام این خبر گفت: 1719 کیلوگرم فرآورده کیک با برند ETI POP KEK محصول کشور ترکیه همزمان با سراسر کشور درمنطقه آزاد ارس معدوم سازی شد.  
وی افزود: این فرآورده به ارزش 320 میلیون ریال به دلیل استفاده بیش از حد مجاز از نگهدارنده سوربات، غیر قابل عرضه به بازار بود و به منظور صیانت از سلامت جامعه با اخذ دستور دادستان معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  
غفاری سلامت و اصالت کالاها را خط قرمز واردات هرگونه فرآورده سلامت محور به منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در راستای صیانت از سلامت شهروندان و حفظ نیک نامی بازار ارس، واردات فرآورده های غیرمجاز از قبیل زیتون پومیس، پودر فلفل قرمز با برند YILBA و سایر فرآورده های غیر منطبق با ضوابط استاندارد و سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شده است. 
وی خاطرنشان کرد: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته، غیر مجاز و غیر قابل عرضه به بازار بوده و در این راستا از زمان راه اندازی مدیریت غذا و داروی ارس بیش از 302 تن فرآورده غیر مجاز جمع آوری و پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.  
وی در پایان تاکید کرد: با اخذ تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو، کلیه امورات مربوط به صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرایند شده از طریق مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس صورت می پذیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.