افزایش صادرات کشور از طریق بندر امیرآباد/ اسکله رو _رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصای بندر امیرآباد گفت: با تکمیل پروژه رو ـو ریلی بندر امیرآباد بخش اعظمی از صادرات کشور می‌تواند از طریق این بندر انجام شود. امیدواریم تا پایان سال جاری یاد شده تکمیل شود.  


به گزارش فرینا، رضوانی در مراسم آغاز به کار همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر،افزود: از ۴ ماه گذشته نسبت به برقراری این همایش در راستای هماهنگی با کشورهای حاشیه خزر با هدف توسعه صادرات دریایی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد. توسعه صادرات؛ توانمندی و برجستگی اقتصاد هر کشور را نشان می‌دهد.

رضوانی ابراز امیدواری کرد؛ همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر، امکان استفاده بیشتر و موثرتر از ظرفیت های صادراتی از بنادر شمالی کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به علاقه مندی کشورهای منطقه آسیای میانه به فرآوری کالای صادراتی ایران، از  صادرات ۲۲۵ هزار تنی محصولات فرآوری شده در بنادر ایرانی در دریای خزر طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: چنانچه زیرساخت ریلی ( رو رو ریلی ) بندر امیرآباد تا پایان سال جاری به اتمام برسد، شاهد افزایش صادارات از این بندر خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به ارسال نخستین محموله صادراتی از بندرامیرباد به گرجستان در ماه جاری گفت: برای نخستین بار ۸ هزار تن مواد معدنی و سیمان از بندرامیرآباد به گرجستان در راستای حمایت از توسعه صادرات کالای ایرانی صادر شد.

رضوانی افزود: بندر امیرآباد در شرق مازندران با دارا بودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷,۵ میلیون تن در سال تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله روروریلی است که توانایی ارسال واگن‌های حامل کالا از طریق کشتی به کشورهای حاشیه خزر را دارا است.

وی افزود: ۲۵ درصد فعالیت بندر امیرآباد الکترونیکی است که تلاش می‌کنیم در سال‌های آتی این رقم به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر امروز با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی کشور، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران و مسئولان از ۹ کشور همسایه ایران و حاشیه خزر در حال برگزاری است.

بنابر این گزارش در حاشیه این همایش از تمبر یادبود همایش رونمایی شد ضمن آنکه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری بنادر امیرآباد و انزلی انجام خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو