توجه به گمرک و مرز دوغارون اشتغالزایی در منطقه را به همراه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان مرزی تایباد از جایگاهی راهبردی برخوردار است و توجه به گمرک و مرز دوغارون می تواند در اشتغال منطقه ویژه اقتصادی دوغارون موثر باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:    
توجه به گمرک دوغارون می تواند در اشتغال منطقه موثر باشد    


به گزارش فرینا، محمدرحیم نوروزیان در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود: نیاز است برای تحقق شعار سال، مسئولان به این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند.
نوروزیان گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم در این منطقه مرزی، این معبر مرزی نقش بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار منطقه و تامین معیشت خانواده های مرزنشین خواهد داشت.
وی افزود: باتوجه به اشتراکات فرهنگی بین 2 کشور همسایه، به ویژه شهرستان تایباد با حوزه جنوب غرب افغانستان و استان هرات، می توان در حوزه مسائل فرهنگی دو منطقه تعاملات مناسبی داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی نیز گفت: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 120 کیلومتر فاصله دارد که نقش بسزایی در اقتصاد بین دو کشور دارد.
نوروزیان همجواری این شهرستان با کشور افغانستان را یک فرصت طلایی در زمینه های مختلف اشتغالزایی دانست و افزود: گمرک دوغارون در این شهرستان، یکی از مهمترین و فعالترین گمرکهای کشور است که بیش از 100سال قدمت دارد و در حال حاضر بیش از 50 درصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی از طریق این گمرک جابه جا می شود.
استان خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
تایباد در 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو