کلنگ زنی چهار پروژه جدید در منطقه آزاد چابهار

با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مراسم کلنگ زنی چهار پروژه با موضوعاتی هم چون زیربنایی و ترانزیت، تولید و پرورش گل و میوه، تولید پوشاک و پرورش تمساح گاندو برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بزرگترین گلخانه هیدروپونیک ایران با سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورو در منطقه آزاد چابهار کلنگ‌زنی شد. این مجتمع گلخانه ای مجموعا در 200 هکتار ساخته می شود که 125 هکتار آن به فضای گلخانه و مابقی آن به ساختمان ها و مراکز جانبی اختصاص دارد. این گلخانه می تواند انواع گل، صیفی جات و میوه های خارج از فصل را به بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی با بهره گیری از متخصصین اروپایی و کشور هلند تولید و پرورش دهد. این پروژه برای 3 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و تکنولوژی ساخت این گلخانه بر عهده یک شرکت هلندی است.
پروژه احداث مرکز نظارتی و ساختمان اداری مانیتورینگ محموله های ترانزیتی، صادراتی و صادرات مجدد از منطقه آزاد چابهار به سمت بازارهای هدف با حضور مرتضی بانک به زمین زده شد. در این پروژه که قرار است 3 هزار دستگاه تریلر و کشنده برای امور حمل و نقل و تقویت بندر شهید بهشتی چابهار به متقاضیان و شرکت های حمل و نقل واگذار شود؛ 5 واحد تیر پارک در محور مواصلاتی چابهار ـ خاش ـ نهبندان ـ گناباد و مشهد مجموعا در 20 هکتار ساخته شده و در فاز اول 500 میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری و برای 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. 
هم چنین با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور کلنگ احداث مرکز پرورش تمساح با هدف جلوگیری از انقراض نژاد بومی تمساح پوزه کوتاه و راه اندازی صنایع مرتبط با آن به زمین زده شد. مساحت این مرکز 50 هزار متر مربع است و برای آن 50 میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه گذار در نظر گرفته شده که 150 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار خواهد کرد. 
کلنگ زنی احداث مجتمع تولیدی مواد غذایی و پوشاک با عنوان سپید پلاست و افتتاح واحد تولیدی پلاستیک، دوخت و بسته بندی نیز که توسط یک سرمایه گذار پاکستانی انجام شده بود از دیگر برنامه های مرتضی بانک در سفر به منطقه آزاد چابهار بود. 
مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بعد از این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است. 
وی افزود: منطقه آزاد چابهار با راه اندازی طرح های تولیدی در زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال موفق بوده است. پروژه هایی همچون فولاد و پتروشمی نیازمند اهتمام و سرعت بیشتری برای تکمیل و تجهیز است. 
بانک تاکید کرد: تاسیس و راه اندازی کارخانه ها و کارگاه های بزرگ و کوچک در منطقه آزاد چابهار می تواند هزاران شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کند و موجب رونق و توسعه اقتصادی در این استان شود. 
مشاور رییس جمهور با اشاره با قابلیت های منطقه آزاد چابهار در جذب سرمایه گذاری گفت: ظرفیت افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تولید و بسته بندی کالاها در چابهار وجود دارد. طرح هایی که امروز کلنگ زنی شد نشان می دهد که چابهار در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی گام بر می دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.