ردیف ملی برای ادامه فعالیت منطقه آزاد اروند تعریف شود

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی اعتباری مواجه است واگر برای آن ردیف ملی تعریف نشود قادربه انجام وظایف و اجرای پروژه های تصویب شده، نخواهد بود.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، عبدالله کعبی شامگاه شنبه در نشستی که با حضور سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه در فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند جز معدود دستگاه هایی است که ۷۰ درصد هزینه های آن  عمرانی و ۳۰ درصد جاری است اما اکنون با کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی منابع و اعتبارات مواجه است و به کمک سازمان برنامه و بودجه برای تعریف ردیف ملی احتیاج دارد.
وی به مقایسه آورده های سه ماهه امسال با سال گذشته پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۶، درآمد منطقه آزاد اروند ۴۴ میلیارد تومان بوده است که این اعتبار در مدت مشابه امسال به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است، عوارض عمرانی در سال گذشته در مدت مشابه ۲۱ میلیارد تومان بوده که امسال به سه میلیارد تومان کاهش یافته است، همچنین منابع این منطقه در سال ۹۶، حدود ۸۳ میلیارد تومان بوده که این رقم امسال ۵۴ میلیارد تومان است.
از جمله مشکلاتی که در مدت اخیر بازرگانان در منطقه آزاد اروند با آن مواجه هستند مشکل در ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات خرمشهر و آبادان است که قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند به مشکل در ترخیص کالاها در این منطقه آزاد نیز اشاره و ایجاد آن را مخالف قوانین مناطق آزاد دانست.
کعبی در این رابطه توضیح داد: طبق قوانین مناطق آزاد در منطقه آزاد نباید ثبت سفارش انجام شود اما کالاها وارد شهر شده و به خاطر بخشنامه جدید اجازه ترخیص ندارند که بسیاری از این کالاها در حال از بین رفتن هستند.
وی افزود: برای رفع این مشکل یا باید امکان ثبت سفارش فراهم شود و یا اینکه کالاها ترخیص شوند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با یادآرو شدن اینکه در پی ثبت نشدن سفارش برای واردات کالا به منطقه آزاد اروند سهمیه ارزی نیز تعلق گرفته نمی شود، افزود: تا زمانی که ثبت سفارش انجام نشود، سهیمه ارزی نیز به این منطقه آزاد تعلق نمی گیرد و درآمدهای این منطقه به حداقل می رسد.
وی افزود: در صورت ادامه این وضعیت منطقه آزاد اروند قادر به برآوردن تواقعات مردم و اجرای پروژه های تصویب شده از جمله پروژه های ملی که قرار بود این منطقه آزاد در اجرای آنها مشارکت کند، را نخواهد داشت.
کعبی در پایان اظهار کرد: قوانین منطقه آزاد، قوانین ثابتی است و اینکه هر وزارتخانه هر از گاهی بخشنامه ای را صادر کند و قوانین مصوب مجلس را نادیده بگیرد باعث می شود سازمان منطقه آزاد به اهداف خود نرسد و این نکته را نیز باید به خاطر داشت آبادان و خرمشهر منطقه مرزی است و اگر خوزستان و در امنیت و آبادانی باشد در سایر نقاط کشور نیز می توان امنیت و عمران را حکمفرما کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو