برگزاری جشنواره توانمندی‌ روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان در چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: با آغاز فصل مونسون و وزش بادهای موسمی از سمت اقیانوس به ساحل، هوای چابهار در این فصل از سال بهاری می‌شود که شمار زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای گذراندن تعطیلات تابستانی به این شهر بندری سفر می‌کنند.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی افزود: به‌منظور آشنایی بافرهنگ و هنر بومی مسافران و گردشگرانی که در ایام مونسون به چابهار سفر می‌کنند، سازمان با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان را در منطقه برگزار می کند.
چاکرزهی اضافه کرد: روستائیان و عشایر 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان توانمندی‌های بخش صنایع‌دستی، غذاهای محلی، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن، پوشاک، محصولات کشاورزی و موسیقی سنتی خود را در قالب غرفه‌هایی از 22 تا 26 مردادماه جاری به مدت 5 روزبه نمایش می‌گذارند.
وی اظهار داشت: برگزاری آئین‌ها و بازی‌های بومی و محلی و همچنین معرفی روستاهای هدف گردشگری استان سیستان و بلوچستان بخشی از این جشنواره و نمایشگاه است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، تصریح کرد: شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که گروه‌های فرهنگی و هنری از شهرستان‌های استان به هنرنمایی خواهند پرداخت.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.