افتتاح فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در دهه فجر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از افتتاح فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در دهه فجر خبر داد.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت با اعلام این خبر گفت: فاز نخست این شهرک در مساحت 40 هکتار اجرایی شده که در صورت استقرار کامل صنعت گران برای هزار نفر اشتغال زایی می شود.

وحدت مساحت کل منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را 355 هکتار ذکر کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این مجموعه حدود 6 هزار نفر در این منطقه مشغول به کار می شوند.

وی گفت: استقرار گمرک، تکمیل شبکه‌آبرسانی، نصب باسکول، فنس کشی، انعقاد تفاهم نامه‌ با شرکت گاز و مخابرات، رایزنی جهت نصب یک پست 132کیلو‌باتی به ارزش 13 میلیارد تومان با شرکت برق و اجرای زیر ساخت‌ها و آسفالت خیابان‌های اصلی از اقدامات انجام شده در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: 80میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه‌ فاز منطقه ویژه اقتصادی بجنورد نیاز است.

وحدت هدف اصی شرکت شهرک های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را حضور سرمایه گذار خارجی دانست و گفت: استقرار سرمایه گذار خارجی در این ناحیه، پایه محکمی برای صادرات استان است.

وی افزود: البته تا کنون هیئت ترکیه از این منطقه بازدید و از نزدیک با پتانسیل های موجود آشنا شده است که در صورت اعلام آمادگی آن ها، شرایط خوبی برای استقرار واحدهای صنعتی مهیا می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین از افتتاح پروژه گاز رسانی به ناحیه صنعتی مهمانک برای دهه فجر خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی عباس آباد نیز 80 درصدی پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت آماده شدن طرح تا دهه فجر، افتتاح می شود.

وحدت پروژه گاز رسانی و تلفن ناحیه صنعتی مهمانک، کلنگ زنی یکی از واحدهایی که مقرر شد در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد مستقر شود و بهره برداری از 18 واحد صنعتی در شهرک بیدک و شهرک کارگاهی توسط مقامات استانی را از دیگر برنامه های دهه فجر سال 96 ذکر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.