جشنواره نوروز صیاد نماد شکرانه صیادان قشمی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره نوروز صیاد، نماد شکرانه صیادانی است که در طول سال با هدف کسب روزی حلال دل به دریای پرتلاطم می زنند.

به گزارش فرینا، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم سیاست صیانت از آئین های کهن مردمان مهربان این منطقه را طی سه سال گذشته با جدیت دنبال کرده و در مناسبت های مختلف شاهد برپایی جشن های ویژه در جزیره قشم هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت نقش شادی و نشاط در سلامت روح و روان انسان، افزود:  نوروز صیاد از جمله آئین هایی است که اثرات شادمانه آن را می توان در چهره زن و مرد، کودک و نوجوان و حتی کهن سالان نیز مشاهده کرد.
اکبری گفت: در جشنواره نوروز صیاد که همه ساله در روستای سلخ جزیره قشم برگزار می شود، علاوه بر نو شدن پوشش مردم روستایی، می توان تغییر را بر روی درهای چوبی منازل این روستا و همچنین درختان و احشام که با خاك سرخ سواحل هرمز رنگ آمیزی می شود نیز مشاهده کرد که همه این‌ها نشان از اهمیت شادی نزد مردمان این دیار دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهارامیدواری کرد: آئین های کهن مردمان جزیره قشم باید در سال های آینده با شکوه بیشتری برگزار شود تا مردمان نقاط مختلف کشورمان و خارج از ایران هم بیش از پیش با فرهنگ مهر و دوستی مردم این دیار آشنا شوند.
نوروز صیاد روزی است که هیچ صیادی برای صید به دریا نمی رود و ماهیان در این روز آزادانه پهنه آبی خلیج فارس این منطقه را شنا می کنند.
آئین جشن نوروز صیاد امسال نیز همانند سال های گذشته در نخستین روز مرداد ماه از ساعت 9 صبح تا ساعت 23 با جشن های ویژه و اجرای موسیقی سنتی شوشی و مسابقات شنا بین کودکان، نوجوانان و جوانان، مسابقات قایق حوری، طناب کشی، دو و میدانی و مانور لنج های ساخته شده در این منطقه برگزار شد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان و هیئت همراه، رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و معاون فرماندار این شهرستان مهمانان ویژه این جشنواره بودند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.