نقش آموزش در توسعه مشاغل بانوان روستایی قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، از برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی با هدف ارتقاء کیفیت، ترویج تولید و مصرف کالای ایرانی خبر داد.

 به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، توانمند سازی اقتصادی، اشتغالزایی روستایی، افزایش توان رقابت پذیری و حضور موثر بانوان در عرصه تولید کالای ایرانی است. 
جعفری حسینی افزود: ترویج و احیای هنرهای بومی، توسعه کمی، بهبود کیفی صنایع دستی، عرضه و صادرات محصولات سنتی از دیگر اهداف برگزاری دوره های مذکور است.
وی گفت: این دوره ها، ویژه بانوان علاقمند به حوزه صنایع دستی و در راستای عمل به تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در کلیه اقامتگاه های بومگردی و کارگاه های صنایع دستی جزیره در حال برگزاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم  افزود: آموزش ها به صورت مستمر و به تناسب نیاز و درخواست هر روستا از سوی این اداره کل برنامه ریزی شده، سطح کیفی تولیدات و مهارت در رشته های مختلف را افزایش می دهد. 
جعفری حسینی گفت: با توجه به ماموریت ها و اهداف مهمی که از سوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم برای این سازمان در زمینه دستیابی به شعار سال تعریف شده، آموزش در جهت بهبود کیفیت و کمیت محصولات این صنعت می‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنایع دستی در سطح جزیره، استان و کشور شود.
لازم به ذکر است، مطابق تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم تاکنون دوره های آموزشی مختلفی از جمله کیف بافی، حصیربافی، دوخت لباس های محلی، ماندالا و ... در شهر سوزا، روستای طبل و رمچاه برگزار شده است.
شاخص ترین تولیدات صنایع دستی جزیره قشم گلابتون دوزی، دوخت لباس های محلی، شَک بافی، عودسازی، حصیربافی، سبدبافی، خوس دوزی، زری بافی و برقع دوزی است.
در کنار آن ها ساخت اشیاء گوناگون از انواع صدف، گوش ماهی، مرجان و  بقایای سایر آبزیان از جمله تندیس، قاب و تابلوهای تزئینی، آویزهای فانتزی، گردنبند، گوشواره و گلدان  نیز در این جزیره مورد توجه است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو